msc logoBedrijfsinformatie en mediaruimtemenu icon

Formule 1 kondigt MSC Cruises aan als Global Partner voor het seizoen 2022

21/03/2022

Formule 1 is verheugd om MSC Cruises te verwelkomen als Global Partner voor het komende seizoen 2022. De meerjarige deal, die van start ging tijdens de FORMULA 1 GULF AIR BAHRAIN GRAND PRIX 2022, zorgt ervoor dat het in Zwitserland gevestigde MSC Cruises, een van ’s werelds grootste en snelst groeiende cruisemerken, de Official Cruise Partner wordt van de Formule 1.

MSC Cruises en de Formule 1 werken samen om enkele van MSC’s technologisch geavanceerde en glamoureuze schepen de haven te laten aandoen tijdens geselecteerde Grand-Prix-weekends. Zo kan de indrukwekkende vloot van MSC Cruises de high-end ervaring van de Formule 1 aanvullen en de wereldwijde zichtbaarheid van het merk stimuleren.

Door deze unieke samenwerking kan MSC Cruises gebruik maken van de groeiende wereldwijde fanbase van de Formule 1 om haar uitgebreide aanbod van kwaliteitsvakanties op zee onder de aandacht te brengen. Bovendien kan ze de sensatie van de Formule 1 naar het MSC Cruises wereldwijde publiek brengen terwijl haar schepen naar meer dan 100 landen over de hele wereld varen en gasten van meer dan 185 nationaliteiten ontvangen.

Als wereldleiders in hun respectieve domeinen, zal MSC Cruises zich verenigen met de Formule 1 om te blijven streven naar duurzame verandering. Beide bedrijven hebben zich geëngageerd om nul netto-emissies te bereiken en zijn pioniers op het gebied van geavanceerde milieutechnologieën en -oplossingen.

Stefano Domenicali, President & CEO van de Formule 1, zei:
“We zijn verheugd om MSC Cruises aan te kondigen als nieuwe Global Partner van de Formule 1, een samenwerking tussen twee echte wereldmerken. Het is een samenwerking waarbij we beiden gefocust zijn op het leveren van de beste ervaring voor onze fans en klanten wereldwijd zowel als het combineren van entertainment, luxe en service. We zetten ons allebei in voor duurzame oplossingen en de inzichten en expertise van MSC zijn een perfecte aanvulling op ons wereldwijd aanbod en zullen ons merk blijven versterken.”

Pierfrancesco Vago, Voorzitter van de Raad van Bestuur van MSC Cruises, verklaarde:

“Er is een sterke gedeelde ambitie tussen ons en F1, aangezien we allebei streven naar investeringen in onderzoek om de ontwikkeling en toepassing van technologieën van de volgende generatie te versnellen – in ons geval zowel maritieme als milieutechnologieën – om de toekomst van onze sectoren op een duurzame manier op te bouwen. We werken allebei aan een voortdurende verbetering van de milieuprestaties met een duidelijke visie om een blijvende erfenis voor toekomstige generaties op te bouwen. We kijken ernaar uit om onze relatie verder te ontwikkelen naarmate dit spannende seizoen zich ontvouwt.”

EINDE

Over Formule 1®
De Formule 1® racerij begon in 1950 en is ‘s werelds meest prestigieuze autosportcompetitie en bovendien ‘s werelds populairste jaarlijkse sportcompetitie. Formula One World Championship Limited maakt deel uit van Formule 1® en bezit de exclusieve commerciële rechten op het FIA Formula One World Championship™.
Formule 1® is een dochteronderneming van Liberty Media Corporation (NASDAQ: LSXMA, LSXMB, LSXMK, BATRA, BATRK, FWONA, FWONK) toegeschreven aan de Formula One Group tracking stock.

Het F1 logo, F1 FORMULA 1 logo, FORMULA 1, F1, FIA FORMULA ONE WORLD CHAMPIONSHIP, GRAND PRIX, PADDOCK CLUB en gerelateerde merken zijn handelsmerken van Formula One Licensing BV, een Formule 1 bedrijf. Alle rechten voorbehouden.

Formula 1 Press Office:
E: f1media@f1.com
T: @f1media

Over de Cruise Divisie van MSC Group

De Cruise Divisie van het MSC Group, het toonaangevende Zwitserse scheepvaart en logistiek conglomeraat met meer dan 300 jaar maritiem erfgoed, heeft haar hoofdkantoor in Genève, Zwitserland, en heeft twee verschillende merken binnen haar structuur – de hedendaagse en luxe merken.

MSC Cruises, het hedendaagse merk, is het derde grootste cruisemerk ter wereld en de leider in Europa, Zuid-Amerika, de Golfregio en zuidelijk Afrika met meer marktaandeel en ingezette capaciteit dan elke andere speler. Het is ook het snelst groeiende wereldwijde cruisemerk, met een sterke aanwezigheid in het Caribisch gebied, Noord-Amerika en het Verre Oosten.

Haar vloot bestaat uit 19 moderne schepen in combinatie met een aanzienlijke toekomstige wereldwijde investeringsportefeuille van nieuwe schepen en zal naar verwachting groeien tot 23 cruiseschepen tegen 2025, met opties voor nog eens zes bestellingen van nieuwe schepen tot 2030.

MSC Cruises biedt haar gasten een verrijkende, meeslepende en veilige cruise-ervaring geïnspireerd door het Europese erfgoed van het bedrijf, waar ze kunnen genieten van internationale dineren, entertainment van wereldniveau, bekroonde familieprogramma’s en de allernieuwste gebruiksvriendelijke technologie aan boord. Voor meer informatie over de hedendaagse routes van het merk en de ervaring aan boord van haar schepen, klik hier.

Ondertussen zal het luxemerk, Explora Journeys, in 2023 in de vaart komen met een vloot die is uitgerust met de nieuwste en meest geavanceerde milieu- en maritieme technologieën. De eerste van deze schepen zal een brutotonnage hebben van 63.900 GT en beschikken over 461 van de grootste suites op zee, allemaal met balkon of terras. Deze luxe schepen zullen een breed scala aan nieuwe gastervaringen en andere activiteiten introduceren in het luxe segment, evenals grootse verhoudingen van openbare ruimten, naast het tonen van zeer innovatief design. Voor meer informatie over Explora Journeys, klik hier.

MSC zet zich al lang in voor milieubehoud, met een langetermijndoelstelling om tegen 2050 een netto nuluitstoot te bereiken voor haar activiteiten. Het bedrijf is ook een belangrijke investeerder in de volgende generatie milieuvriendelijke maritieme technologieën, met als doel hun versnelde ontwikkeling en beschikbaarheid in de hele sector te ondersteunen. Voor meer informatie over het milieu-engagement van het bedrijf, klik hier.

Voor meer informatie over de MSC Foundation, de stichting van de MSC Group om haar inspanningen op het gebied van natuurbehoud, humanitaire hulp en cultuur te leiden, te focussen en te bevorderen, kunt u hier terecht.