msc logoBedrijfsinformatie en mediaruimtemenu icon

MSC GRANDIOSA IS VERTROKKEN VANUIT GENUA VOOR VAARROUTES VAN 7 NACHTEN IN HET WESTELIJKE MIDDELLANDSE-ZEEGEBIED, ZOALS GEPLAND

25/01/2021

• Het strenge gezondheids- en veiligheidsprotocol van MSC Cruises maakt deze reizen tot een van de veiligste vakantie-opties dankzij de creatie van een "veilige bubbel" waarin gasten en bemanning hun tijd kunnen doorbrengen.

Genève, Zwitserland, 25 januari 2021 - MSC Grandiosa, het vlaggenschip van MSC Cruises, vertrok gisteravond vanuit de haven van Genua in Italië om de reguliere cruises van 7 nachten in de Middellandse Zee te hervatten na een korte pauze tijdens de vakantieperiode. Het schip had haar afvaarten tijdelijk stopgezet als gevolg van het Italiaanse decreet dat de beweging binnen het land beperkte.
MSC Grandiosa verwelkomde de gasten voor het eerst weer aan boord in augustus 2020 en de feedback van de meer dan 30.000 gasten die tot nu toe aan boord hebben gevaren was buitengewoon positief, zo positief dat sommige gasten ervoor hebben gekozen om hun verblijf aan boord met een of meer weken te verlengen. Het gezondheids- en veiligheidsprotocol van MSC heeft geholpen om de norm voor de branche te bepalen, waardoor het maken van een cruise op een MSC Cruises-schip één van de veiligste manieren is om op vakantie te gaan.

Het protocol, dat uniek is in de gastvrijheidsindustrie, is goedgekeurd door de nationale autoriteiten in Italië, Griekenland en Malta en wordt gebruikt als basis voor het informeren en ondersteunen van plannen om opnieuw te cruisen in andere delen van de wereld. Voorafgaand aan het inschepen ondergaan alle gasten een reeks gezondheidscontroles, waaronder COVID-19-tests voor alle gasten en bemanning, als onderdeel van het uitgebreide gezondheids- en veiligheidsprotocol van MSC Cruises. De gezondheids- en veiligheidsmaatregelen omvatten ook een specifiek actieplan dat kan worden geactiveerd in samenwerking met de autoriteiten.

Het gezondheids- en veiligheidsprotocol van MSC Cruises is ontworpen om te reageren op de situatie aan de wal, zelfs terwijl deze evolueert en sinds november vorig jaar zijn enkele van de maatregelen verbeterd, waaronder de introductie van tussentijdse tests voor gasten en wekelijkse tests voor bemanning en nog meer uitgebreide hygiëne- en sanitaire maatregelen. Er wordt Social Distancing aan boord toegepast, mondkapjes gedragen in openbare ruimtes en de gasttechnologie is gebruikt om contactonderzoek aan boord te vergemakkelijken. Om een veilige bubble aan boord van het schip te behouden, gaan gasten alleen aan wal als onderdeel van beschermde excursies, zodat gasten ook aan wal worden beschermd door maatregelen die vergelijkbaar zijn met die aan boord.

Het vlaggenschip, MSC Grandiosa, werd gelanceerd in november 2019 en biedt een breed scala aan ervaringen voor gasten. De iconische binnenpromenade in mediterrane stijl is het sociale centrum van het schip, bekroond voor haar LED-koepel dat op elk uur van de dag en nacht van landschap verandert. Gasten kunnen genieten van een breed scala aan internationale gerechten, waaronder vijf specialiteitenrestaurants en voor degenen die op zoek zijn naar een meer exclusieve ervaring, de MSC Yacht Club - het schip- in- een- schip concept biedt een scala aan privéfaciliteiten, waaronder een privézwembad, een lounge en een restaurant evenals 24 uur per dag butlerservice. Aan boord kunnen gasten ontspannen met totale gemoedsrust en veilig genieten van een scala aan verschillende activiteiten aan boord, allemaal aangepast aan de huidige gezondheids- en veiligheidsmaatregelen, terwijl de gasten toch een onvergetelijke en rijke ervaring kunnen hebben.