msc logoBedrijfsinformatie en mediaruimtemenu icon

MSC Cruises kondigt twee Titelsponsorships aan voor de Formula 1® Grand Prix van 2024

18/12/2023

• MSC Cruises wordt Titelsponsor van Japanse Grand Prix en Gran Premio dell'Emilia Romagna (Imola) 2024

Genève, Zwitserland – 18 december 2023 – MSC Cruises kondigde vandaag aan dat het de Titelsponsor wordt van twee Formule 1® Grand Prix van het wereldkampioenschap in 2024 - de Grand Prix van Japan en de Gran Premio dell'Emilia Romagna in Imola, Italië.

De merknaam van de cruisemaatschappij zal worden opgenomen in de naam van deze twee iconische Formule 1® Grand Prix volgend jaar - dit is in aanvulling op de gebruikelijke track branding als onderdeel van MSC Cruises' wereldwijde sponsoring van de Formule 1® tot het einde van het seizoen 2026.

“FORMULA 1® MSC CRUISES JAPANESE GRAND PRIX 2024”

De vierde race van het seizoen, de "MSC Cruises Japanse Grand Prix" vindt plaats tussen 5 en 7 april 2024 op het legendarische Suzuka circuit in Japan, favoriet bij de coureurs, en wordt één van de spannendste races van het seizoen.

“FORMULA 1® MSC CRUISES GRAN PREMIO DELL’EMILIA ROMAGNA 2024”

Het beroemde circuit van Imola is het toneel geweest van vele iconische Formule 1®-momenten en heeft een speciale plaats in de harten van vele fans. De "Formule 1® MSC Cruises Gran Premio dell'Emilia Romagna 2024" zal plaatsvinden tussen 17 en 19 mei 2024.

MSC Cruises is Global Partner van Formule 1® sinds 2022, toen de cruisemaatschappij een meerjarige samenwerking aanging tot het einde van het wereldkampioenschap van 2026.

Deze nieuwste uitbreiding in de samenwerking tussen de twee merken van wereldklasse is in lijn met de aanhoudende groei van de interesse in Formule 1® over de hele wereld en de groeiende populariteit van cruisen als een vakantiekeuze die ongelooflijk veel waarde biedt. De twee merken delen gemeenschappelijke waarden die zijn gebaseerd op een streven naar duurzame verandering in hun streven om te bouwen aan de toekomst van hun respectievelijke industrieën en een blijvende erfenis achter te laten voor toekomstige generaties.

Over Formula 1

Formule 1-races begonnen in 1950 en zijn 's werelds meest prestigieuze autosportcompetitie en 's werelds populairste jaarlijkse sportserie. Formula One World Championship Limited maakt deel uit van Formula 1 en bezit de exclusieve commerciële rechten voor het FIA Formula One World Championship™. Formula 1 is een dochteronderneming van Liberty Media Corporation (NASDAQ: LSXMA, LSXMB, LSXMK, BATRA, BATRK, FWONA, FWONK) die wordt toegeschreven aan de Formula One Group tracking stock. Het F1-logo, F1 FORMULA 1-logo, FORMULA 1, F1, FIA FORMULA ONE WORLD CHAMPIONSHIP, GRAND PRIX, PADDOCK CLUB en aanverwante merken zijn handelsmerken van Formula One Licensing BV, een Formule 1-bedrijf. Alle rechten voorbehouden.

Over MSC Cruises

De cruisedivisie van MSC Group, het toonaangevende Zwitserse scheepvaart- en logistiekconglomeraat met een maritieme geschiedenis die meer dan 300 jaar teruggaat, houdt hoofdkantoor in de Zwitserse stad Genève en omvat twee afzonderlijke merken - een eigentijds en luxemerk.

Het eigentijdse merk MSC Cruises is het op twee na grootste cruisemerk ter wereld en toonaangevend in Europa, Zuid-Amerika, het Midden-Oosten en Zuidelijk Afrika met een groter marktaandeel en meer ingezette capaciteit dan welke andere speler dan ook. Het is ook het snelst groeiende wereldwijde cruisemerk met een sterke aanwezigheid in het Caribisch gebied, Noord-Amerika en het Verre Oosten.

Het zet 22 moderne schepen in en heeft daarnaast wereldwijd aanzienlijk geïnvesteerd in toekomstige nieuwe vaartuigen. De vloot zal naar verwachting groeien tot 23 cruiseschepen in 2025.

MSC Cruises biedt haar gasten een verrijkende, meeslepende en veilige cruise-ervaring die is geïnspireerd op het Europese erfgoed van het bedrijf. Aan boord kan men genieten van internationale gerechten, entertainment van wereldklasse, bekroonde familieprogramma’s en de allernieuwste gebruiksvriendelijke technologie. Hier kunt u meer lezen over de routes van het eigentijdse merk en de ervaring aan boord van haar schepen.

Daarnaast startte het luxemerk Explora Journeys in 2023 haar activiteiten, met een vloot die beschikt over de nieuwste en meest geavanceerde milieu- en maritieme technologieën. Het eerste schip heeft een brutotonnage van 63.900 GT en biedt 461 van de grootste cruiseschipsuites die er te vinden zijn, allemaal met terras aan de oceaan. Deze luxueuze schepen zullen een breed scala aan nieuwe gastenervaringen en andere activiteiten introduceren in het luxesegment. Tevens bieden ze een royale hoeveelheid openbare ruimte en een uiterst innovatief ontwerp. Hier vindt u meer informatie over Explora Journeys.

MSC zet zich al geruime tijd in voor het milieu en heeft als langetermijndoelstelling om in 2050 een netto nuluitstoot voor haar activiteiten te hebben bereikt. Het bedrijf is ook een belangrijke investeerder in geavanceerde milieuvriendelijke maritieme technologieën, met als doel om de versnelde ontwikkeling en beschikbaarheid ervan in de hele sector te ondersteunen. Hier kunt u meer lezen over het milieu-engagement van het bedrijf.