msc logoBedrijfsinformatie en mediaruimtemenu icon

MSC Cruises creëert nieuw winterprogramma voor MSC Orchestra in de westelijke Middellandse Zee met aanloophavens in Spanje, Italië en Frankrijk

30/10/2023

Genève, Zwitserland, 30 oktober 2023 - MSC Cruises heeft vandaag een nieuw reisroute aangekondigd voor MSC Orchestra deze winter. Het schip zal nu 7-daagse reizen aanbieden van 16 december 2023 tot 19 april 2024 met stops in Valencia, Spanje; Cagliari, Sardinië; Civitavecchia voor Rome, Livorno voor Pisa en Florence, Italië; Marseille, Frankrijk en Palma op Mallorca alvorens terug te keren naar Valencia.

Dit nieuwe programma is geïntroduceerd ter vervanging van de Rode Zee reisroutes die geannuleerd moesten worden vanwege de nabijheid van enkele aanloophavens tot Israël en de beperkingen die van kracht zijn in sommige omliggende landen. De rederij voegde eraan toe dat de veiligheid van haar passagiers en bemanning altijd de hoogste prioriteit heeft en dat zij gedurende een zich ontwikkelende situatie de situatie zal blijven volgen en indien nodig de reisroutes van het schip zal aanpassen.

Gedetailleerde informatie over de nieuwe routes is beschikbaar op de lokale website: www.msccruises.be

Over MSC Orchestra

MSC Orchestra biedt gasten een scala aan internationale eetgelegenheden, waaronder twee hoofdrestaurants, het specialiteitenrestaurant Shanghai Oriental en een buffet, plus 10 bars en lounges. Het Covent Garden Theater, met 1.200 zitplaatsen, biedt grootschalige, originele theatervoorstellingen, en families kunnen genieten van het uitgebreide programma aan activiteiten en spelletjes.

Voor wie wil ontspannen, is er de MSC Aurea Spa voor een ontspannende massage of een uurtje in het thermische gebied met sauna, stoombad en bubbelbad. Als alternatief is de R32-discotheek de plek om de nacht door te dansen.

Buiten biedt het schip 3 zwembaden, een minigolfbaan, shuffleboard en een multifunctioneel sportcentrum voor een potje basketbal, tennis of volleybal.

Over MSC Cruises

De cruisedivisie van MSC Group, het toonaangevende Zwitserse scheepvaart- en logistiekconglomeraat met een maritieme geschiedenis die meer dan 300 jaar teruggaat, houdt hoofdkantoor in de Zwitserse stad Genève en omvat twee afzonderlijke merken - een eigentijds en luxemerk.

Het eigentijdse merk MSC Cruises is het op twee na grootste cruisemerk ter wereld en toonaangevend in Europa, Zuid-Amerika, het Midden-Oosten en Zuidelijk Afrika met een groter marktaandeel en meer ingezette capaciteit dan welke andere speler dan ook. Het is ook het snelst groeiende wereldwijde cruisemerk met een sterke aanwezigheid in het Caribisch gebied, Noord-Amerika en het Verre Oosten.

Het zet 22 moderne schepen in en heeft daarnaast wereldwijd aanzienlijk geïnvesteerd in toekomstige nieuwe vaartuigen. De vloot zal naar verwachting groeien tot 23 cruiseschepen in 2025.

MSC Cruises biedt haar gasten een verrijkende, meeslepende en veilige cruise-ervaring die is geïnspireerd op het Europese erfgoed van het bedrijf. Aan boord kan men genieten van internationale gerechten, entertainment van wereldklasse, bekroonde familieprogramma’s en de allernieuwste gebruiksvriendelijke technologie. Hier kunt u meer lezen over de routes van het eigentijdse merk en de ervaring aan boord van haar schepen.

Daarnaast zal het luxemerk Explora Journeys in 2023 haar activiteiten beginnen, met een vloot die beschikt over de nieuwste en meest geavanceerde milieu- en maritieme technologieën. Het eerste schip heeft een brutotonnage van 63.900 GT en biedt 461 van de grootste cruiseschipsuites die er te vinden zijn, allemaal met terras aan de oceaan. Deze luxueuze schepen zullen een breed scala aan nieuwe gastenervaringen en andere activiteiten introduceren in het luxesegment. Tevens bieden ze een royale hoeveelheid openbare ruimte en een uiterst innovatief ontwerp. Hier vindt u meer informatie over Explora Journeys.

MSC zet zich al geruime tijd in voor het milieu en heeft als langetermijndoelstelling om in 2050 een netto nuluitstoot voor haar activiteiten te hebben bereikt. Het bedrijf is ook een belangrijke investeerder in geavanceerde milieuvriendelijke maritieme technologieën, met als doel om de versnelde ontwikkeling en beschikbaarheid ervan in de hele sector te ondersteunen. Hier kunt u meer lezen over het milieu-engagement van het bedrijf.