msc logoBedrijfsinformatie en mediaruimtemenu icon

MSC Cruises 2024 World Cruise verwelkomt sterrenchefs aan boord

14/02/2024

Genève, Zwitserland – 14 februari 2024 – MSC Cruises verwelkomt drie beroemde chef-koks aan boord van MSC Poesia tijdens de tweede etappe van haar 2024 World Cruise.

Gasten die momenteel aan boord van MSC Poesia reizen, hebben Afrika rondgereisd en tijdens hun trip spectaculaire bestemmingen ontdekt. Tijdens de reis van hun leven doet het schip 52 bestemmingen in 31 landen aan. Om hun ervaring te verrijken heeft MSC Cruises drie Celebrity Chefs uitgenodigd om mee te gaan op avontuur, zodat gasten de wereld kunnen ontdekken via hun gehemelte, dankzij een verrijkt culinair programma aan boord.

Naast de hoge kwaliteit, internationale eetgelegenheden die gasten van MSC Cruises gewend zijn, kunnen de gasten van de 2024 World Cruise iets extra speciaals ervaren met menu's samengesteld door een line-up van bekroonde chef-koks.

Deze chef-koks komen op verschillende tijdstippen naar de wereldcruise om een compleet menu van drie tot vier gangen te bereiden, waarbij ze elk het beste van hun eigen keuken uit de hele wereld laten zien:

- De Zuid-Afrikaanse sterrenchef, restaurateur en mediapersoonlijkheid Reuben Riffel serveert een menu geïnspireerd door lokale smaken en gasten krijgen de kans om authentieke Kaapse gekruide ingemaakte vis, gepeperd Karoo lam en malva pudding te proeven.

- De Braziliaanse chef-kok en restauranthouder Allan Vila Espejo serveert een menu met onder andere authentieke manioksoep, visstoofpot in Bahia-stijl met groenten en kokosmelk en een traditionele Braziliaanse kokosnoot chocoladetaart.

- De met een Michelin-ster bekroonde Zweedse chef-kok, tv-persoonlijkheid en auteur Niklas Ekstedt serveert gerechten die geïnspireerd zijn door natuurlijke ingrediënten en zijn 'farm-to-ocean'-ethos, waaronder gerechten als gepocheerde kreeft en gekonfijte zalm.

Alsof dat nog niet genoeg is, zullen de chef-koks ook aanwezig zijn om gasten persoonlijk te begroeten terwijl ze hun lekkernijen proeven in de hoofdrestaurants van het schip.

Gasten die in 2024 nog een verre reis willen maken, kunnen de laatst beschikbare boeken voor de kortere segmenten van de MSC World Cruises 2024.

Vandaag, op Valentijnsdag, vestigen wij eveneens de aandacht op onze speciale Valentijnsactie. Klanten kunnen profiteren van een exclusieve korting van 50% op de vliegreis van hun geliefde (Fly&Cruise) naar één van de cruises in de Middellandse Zee. Deze aanbieding is geldig voor reizen gepland in de maanden maart, april en mei.

Gasten die in 2025 een verre reis willen maken, kunnen hutten boeken aan boord van MSC Magnifica voor de 2025 MSC World Cruise, met een verbluffende, gloednieuwe route die 50 geweldige bestemmingen in 21 verschillende landen omvat. Je vaart door de Middellandse Zee, Afrika, Zuid-Amerika, Nieuw-Zeeland, Australië, Azië en de Rode Zee voordat je terugkeert naar Europa via Jordanië en Egypte.

Voor meer informatie over de 2025 World Cruise, klik hier

Voor wie vooruit wil plannen: de verkoop voor de 2026 MSC World Cruise aan boord van MSC Magnifica met vertrek in januari 2026 is nu geopend. De gloednieuwe route brengt een bezoek aan 47 prachtige bestemmingen in 32 landen waar gasten de kans krijgen om een aantal van Europa's meest gerenommeerde steden in Italië, Frankrijk, Spanje en Portugal te ontdekken voordat ze oversteken naar het Caribisch gebied en Midden-Amerika. Van daaruit vaart het schip naar de westkust van de VS voordat het de Stille Oceaan oversteekt en Azië verkent. Gasten keren dan via Griekenland terug naar huis.

Voor meer informatie over de 2026 World Cruise, klik hier

Over MSC Poesia

Gasten reizen in stijl en comfort aan boord van MSC Poesia, het schip dat opnieuw werd gekozen voor de MSC World Cruise. Aan boord betreden gasten een verfijnde wereld van comfort met een elegant design. Er is zoveel om van te genieten, van de spectaculaire waterval in de foyer tot de Zen Garden, een authentieke Japanse Sushibar en het weelderige MSC Aurea Spa wellnesscentrum met stoombad, sauna en een verleidelijke reeks behandelingen. Voor de actievelingen is er een basketbal- en tennisveld, sjoelbak, ultramoderne fitnessruimte en minigolfzone. Plus 3 zwembaden, 4 whirlpools en een gigantisch bioscoopscherm bij het zwembad, om maar een paar kenmerken van MSC Poesia te noemen.

Over MSC Cruises

MSC Cruises, met het hoofdkantoor in Genève, Zwitserland, is de op twee na grootste cruiserederij ter wereld en marktleider in Europa, Zuid-Amerika, het Midden-Oosten en Zuid-Afrika, met een sterke en groeiende aanwezigheid in Noord-Amerika en het Verre Oosten.

De vloot van MSC Cruises bestaat uit 22 moderne schepen met drie nieuwe schepen die in 2025, 2026 en 2027 worden gelanceerd.

Het bedrijf is actief in meer dan 100 landen over de hele wereld, biedt cruises aan op vijf continenten, doet meer dan 300 bestemmingen aan en verwelkomt meer dan 180 verschillende nationaliteiten aan boord.

MSC Cruises is vastbesloten om de uitstoot van broeikasgassen voor haar maritieme activiteiten tegen 2050 tot netto nul te herleiden.

Ga voor meer informatie naar www.msccruises.be