msc logoBedrijfsinformatie en mediaruimtemenu icon

Emirates en MSC Cruises verlengen samenwerking met twee seizoenen

08/05/2024

• Vernieuwde samenwerking biedt gecoördineerde Fly & Cruise-pakketten die de positie van Dubai als cruisehub verder versterken
  • Gasten zullen profiteren van comfortabele check-in procedures en een naadloze transfer van luchthaven naar schip

Dubai, VAE, 8 mei 2024 – Emirates en MSC Cruises hebben hun samenwerking met nog eens twee seizoenen verlengd, waarmee ze de positie van Dubai als een belangrijke cruisehub verstevigen.

De samenwerking, die werd aangekondigd op de Arabian Travel Market (ATM) in Dubai, VAE, bouwt voort op een bestaande relatie van 10 jaar en zal gebruik maken van de sterke punten van de luchtvaartmaatschappij en MSC Cruises om de ervaring van de gasten te verbeteren en de groei van Dubai's cruisetoerisme eco-systeem te ondersteunen.

De komende twee jaar kunnen gasten een Fly & Cruise vakantiepakket boeken met MSC Cruises, inclusief retourvluchten van Emirates vanaf 21 luchthavens in Europa en Zuid-Amerika. Voor de Benelux-markt zijn de nationale luchthaven van Brussel (Zaventem) en Schiphol (Amsterdam) de referentieluchthavens.

Nabil Sultan, Emirates' Executive Vice President for Passenger Sales and Country Management zei: "We zijn enthousiast om onze samenwerking met MSC Cruises voort te zetten. MSC Cruises is een integraal onderdeel van de groeiende cruisetoerisme-industrie in Dubai. We hebben er alle vertrouwen in dat we de juiste plannen hebben, aangezien we nauw samenwerken om onze klanten een naadloze Fly & Cruise-ervaring te bieden. Onze samenwerking met MSC Cruises is ook één van de manieren waarop we werken aan het versterken van de positie van Dubai als 's werelds favoriete cruisebestemming in de winter."

Gianni Onorato, CEO van MSC Cruises: "We zijn verheugd om onze samenwerking met Emirates voor MSC Euribia Fly & Cruise pakketten vanuit Dubai dit winterseizoen verder uit te breiden. Zowel Emirates als MSC Cruises worden erkend als leiders in hun vakgebied, dus het is een perfecte match om de hoogwaardige vluchtservice van Emirates aan te bieden met de uitstekende ervaring die gasten wacht aan boord van ons schip. Gasten zullen profiteren van een gestroomlijnde reis van huis naar het schip en een toegewijd supportteam voor een stressvrije start en einde van hun vakantie."

De samenwerking tussen Emirates en MSC Cruises zal zich blijven richten op gezamenlijke promotiestrategieën zoals Fly & Cruise en marketingcampagnes in belangrijke markten om de aantrekkingskracht van Dubai als cruisebestemming te vergroten. De luchtvaartmaatschappij en MSC Cruises zullen zich ook richten op het delen van relevante gegevens en inzichten om de dienstverlening te verbeteren, naast de coördinatie van vlucht- en cruiseschema's en het faciliteren van een soepel incheckproces in Port Rashid.

Voordelen van de Fly & Cruise pakketten zijn onder andere dat de reizigers bij aankomst worden opgewacht met een speciale transfer per bus naar het schip. Bij terugkomst kunnen gasten hun koffers afgeven in de cruiseterminal en deze direct ophalen bij aankomst op hun bestemming.

Dankzij het uitgebreide internationale netwerk van Emirates zijn de MSC Fly & Cruise pakketten inclusief Emirates vluchten beschikbaar vanuit Italië (Milaan, Rome), Duitsland (Frankfurt, München, Hamburg, Düsseldorf), het Verenigd Koninkrijk (London Heathrow, Birmingham, Glasgow, Manchester, Newcastle) en Amsterdam, Brussel, Kopenhagen, Dublin, Lissabon, Parijs, Stockholm, Wenen, Zürich en São Paulo.

Via de speciale incheckbalies van Emirates in Port Rashid kunnen passagiers die van boord gaan van hun cruise tot vier uur voor vertrek van de vlucht hun bagage inchecken en hun instapkaart krijgen, zodat ze alle luchthavenformaliteiten vlot kunnen doorlopen tot aan hun vertrekgate.

Amerikaanse cruisegasten kunnen binnenkort ook hun Emirates vlucht boeken via MSC Cruises vanuit New York, Los Angeles, San Francisco, Atlanta, Miami, Orlando en Washington*.

MSC Euribia, het huidige vlaggenschip van MSC Cruises, vaart in de winter van 2024/25 vanuit Dubai in de Verenigde Arabische Emiraten en biedt routes van 7 nachten naar bestemmingen als Doha in Qatar, Bahrein, Abu Dhabi en op sommige routes wordt ook Sir Bani Yas aangedaan - het grootste natuurlijke eiland in de Verenigde Arabische Emiraten met ongerepte stranden en een zeer gevarieerde fauna.

Ter informatie, voor wat betreft de vluchten Brussel-Dubai: in het laagseizoen (€750) en hoogseizoen (€1.150); de vluchten Amsterdam-Dubai: in het laagseizoen (€750) en hoogseizoen (€1.210).

Meer informatie over onze Fly & Cruise aanbiedingen vindt u hier.

Over MSC Euribia

Gasten kunnen kiezen uit 10 verschillende eetgelegenheden waaronder vijf specialiteitenrestaurants zoals Le Grill, een stijlvolle Franse bistro/steakhouse en Kaito Sushi & Robatayaki, een begrip bij MSC Cruises. Het schip biedt 21 bars en lounges om aan de behoeften en voorkeuren van iedereen te voldoen en het Delphi Theater van wereldklasse biedt elke avond live entertainment met een volledig zevendaags programma van grote productieshows.

Gasten kunnen ook genieten van de indrukwekkende vijf zwembaden van het schip en het Ocean Cay AquaPark, één van de grootste en meest uitgebreide waterparken op zee met drie waterpartijen voor eindeloos plezier. Voor gezinnen is er een revolutionaire kinderruimte met 700 m² binnenruimte die volledig gewijd is aan kinderen.

Over MSC Cruises

MSC Cruises, met hoofdkantoor in Genève, Zwitserland, is 's werelds derde grootste cruisemaatschappij en marktleider in Europa, Zuid-Amerika, het Midden-Oosten en Zuid-Afrika, met een sterke en groeiende aanwezigheid in Noord-Amerika en het Verre Oosten.

De vloot van MSC Cruises bestaat uit 22 moderne schepen met drie nieuwe schepen die in 2025, 2026 en 2027 worden gelanceerd.

Het bedrijf is actief in meer dan 100 landen over de hele wereld, biedt cruises aan op vijf continenten, doet meer dan 300 bestemmingen aan en verwelkomt meer dan 180 verschillende nationaliteiten aan boord.

MSC Cruises is vastbesloten om de uitstoot van broeikasgassen voor haar maritieme activiteiten tegen 2050 tot netto nul te herleiden.

Voor meer informatie, klik hier.

Foto-onderschrift: Eudes-Philippe Le Guelinel (voorste links), Hoofd Fly & Cruise van MSC Cruises, en Dina Al Hreis (voorste rechts), Vice President Commercial Products van Emirates, samen met Nabil Sultan (centraal links), Executive Vice President voor Passenger Sales en Country Management bij Emirates, Mohammad Al Hashimi (centraal rechts), Vice President Commercial Products Dubai bij Emirates, en de vliegtuigbemanning van Emirates, woonden vanochtend (8 mei) een ondertekeningsceremonie bij op de Arabian Travel Market in Dubai.