msc logoBedrijfsinformatie en mediaruimtemenu icon

MSC WORLD EUROPA: OMARM DE TOEKOMST VAN CRUISEN!

31/05/2021

• Verkoop geopend voor MSC Cruises' meest innovatieve en milieuvriendelijke schip tot nu toe
• Het eerste MSC World Class schip introduceert een volledig nieuw, baanbrekend platform dat innovatieve technologieën en toonaangevende ontwerpkenmerken samenbrengt, waaronder de unieke Y-vorm
• MSC World Europa brengt een universum van originele ervaringen aan boord, met een mix en variëteit van nooit eerder geziene concepten en creatieve zones die hun gelijke niet kennen op zee.

De toekomst van cruisen is er, nu de verkoop is geopend voor MSC Cruises' meest innovatieve en milieuvriendelijke schip tot nu toe, MSC World Europa.

Als eerste in een baanbrekende nieuwe scheepsklasse - de MSC World Class - brengt dit schip van de volgende generatie een volledig nieuw platform op de markt met toekomstbestendige maritieme en on-board hospitality-technologieën in combinatie met een grensverleggend en ultramodern design over de gehele lijn.

MSC Cruises' Uitvoerend Voorzitter Pierfrancesco Vago verklaarde, "MSC World Europa en de volledige MSC World Class zijn niet te vergelijken met wat er vandaag op zee te vinden is. MSC World Europa herdefinieert de cruise-ervaring op zoveel manieren: van de toekomstgerichte technologieën aan boord die dit volledig nieuwe platform voor het eerst introduceert, tot de baanbrekende maritieme en interieureigenschappen. Eenvoudig gezegd luidt MSC World Europa een nieuw cruisetijdperk in.

"Bij MSC Cruises zal innovatie altijd het kloppende hart van ons bedrijf zijn. Met elke nieuwe scheepsklasse geven we een nieuwe kijk op de klantenervaring, de activiteiten en elk aspect van de technologie die het allemaal samenbrengt. Of het nu gaat om de nieuwe geavanceerde luchtfilters die hier zullen worden geïntroduceerd of het iconische en nog nooit eerder vertoonde Y-vormige ontwerp van het schip, MSC World Europa staat helemaal in het teken van de toekomst.

Bij MSC Cruises hebben we een sterke, duidelijke visie op de toekomst en die combineren we met onze eigen tijdloze stijl. MSC World Europa belichaamt dit perfect. Het brengt toekomstbestendige technologieën, wereldwijd geïnspireerd urban design en onze kenmerkende Europese flair samen om onze gasten een cruise-ervaring op het hoogste niveau te bieden.”

“Net zo belangrijk is dat we onze gasten niet alleen een unieke en onvergetelijke vakantie willen bezorgen, maar ook een duurzame vakantie, dus dit is een intrinsiek onderdeel van ons innovatieprogramma. Daarom betekent MSC World Europa, ons eerste LNG-schip en ons meest milieuvriendelijke schip tot nu toe, voor ons opnieuw een belangrijke stap voorwaarts in onze langetermijnvisie op zero emissie.
Een wereld van ontdekkingen wacht op de gasten van MSC Cruises op dit baanbrekende nieuwe schip - momenteel in aanbouw op de scheepswerf Chantiers de l'Atlantique in Saint-Nazaire, Frankrijk - met een hele reeks gloednieuwe ervaringen, getoond in een nieuwe video die werd vrijgegeven [insert link to video].

Gasten zullen tal van redenen vinden om MSC World Europa te boeken, maar ontdek hieronder alvast de top vier van de hoogtepunten.

1) BOEIENDE ERVARING VOOR GASTEN VAN ALLE LEEFTIJDEN
Als gloednieuw prototype hebben de architecten van MSC Cruises met de MSC World-klasse schepen veel meer kunnen creëren dan alleen nieuwe functies. In plaats daarvan zullen de gasten een complete nieuwe wereld van verschillende ervaringen aantreffen - een ultramoderne stedelijke metropool op zee. De grootte van het schip maakt volledig verschillende districten mogelijk, elk met hun eigen sfeer en ervaringen, van een rustige adults-only zen district tot de levendige promenade met entertainment, winkels en bars, tot een aparte familiedistrict dat maar liefst tien nieuwe kinderfaciliteiten herbergt. Het resultaat is een levendige kosmopolitische smeltkroes, voor een gevarieerde en opwindende gastervaring die zijn gelijke niet kent op zee.

Onder de vele vrijetijdsmogelijkheden aan boord, zullen gasten moeten kiezen welke van de nieuwe single-brand winkels ze als eerste zullen bezoeken en hoe ze hun tijd zullen verdelen tussen de ongelooflijke verscheidenheid van zes zwembaden en 14 whirlpools. Een familiezonnedek biedt de allerkleinsten de kans om samen met de ouders van een dag op zee te genieten, terwijl een Aquapark met geïntegreerde virtual reality-technologie zowel kinderen als het innerlijke kind van elke volwassene in gelijke mate zal vermaken. Gasten kunnen ook dezelfde hoge kwaliteit, full-scale theaterproductieshows verwachten die ze gewend zijn van MSC Cruises, evenals nieuwe en spannende, indrukwekkende podia.

2) NEXT-LEVEL DINEREN
MSC World Europa biedt ook een nieuw niveau van dineren, niet beperkt tot geografische grenzen, maar gebaseerd op seizoensgebondenheid en zorgvuldig samengestelde overweldigende ervaringen. Er zal een sterke focus zijn op ambachtelijke producten, met name in de verscheidenheid van bars en lounges, evenals nieuwe uitzonderlijke gastronomische dineerconcepten.

Het schip zal 13 eetgelegenheden tellen, waaronder maar liefst zes specialiteitenrestaurants. Het nieuwe prototype biedt een blanco canvas met de mogelijkheid om gloednieuwe concepten en boeiende ervaringen te introduceren, gebaseerd op creatieve expressie en het bieden van een onverwachte, interactieve ervaring met twee volledig nieuwe locaties: de trendy Chef's Garden Kitchen met de nadruk op smaakvolle micro-groenten en La Pescaderia, een traditionele zeevruchtengrill met zitplaatsen in de buitenlucht. Favoriete restaurants komen ook terug, maar worden naar een hoger niveau getild, zoals het klassieke steakhouse Butcher's Cut in Amerikaanse stijl en de Aziatisch geïnspireerde Kaito Teppanyaki Grill en Sushi Bar, evenals het onlangs gelanceerde Hola! Tacos & Cantina, geïnspireerd op Latijns-Amerikaans streetfood. Gasten zullen ook de mogelijkheid hebben om niet één maar drie ruime restaurant-buffetten aan boord te ontdekken, elk met hun eigen sfeer, inclusief een gloednieuwe locatie die 24/7 open is.

Het snack- en baraanbod zal zich ook onderscheiden, met tal van binnenkort te onthullen concepten die hun debuut maken en bekende gezichten die terugkeren met een versterkt aanbod, zoals de Masters of the Sea Pub, die verdeeld zal zijn over twee dekken en voor het eerst speciaal ambachtelijk bier zal brouwen aan boord. Andere concepten zijn de Elixir - Mixology Bar met uitgebreide cocktails, een Zuid-Aziatische theesalon gevuld met parfums uit het Oosten, een authentieke Emporium koffiebar met selecties uit de hele wereld, een goed gevulde Gin Bar geïnspireerd door een echte distilleerderij, een pittige juice bar waar verse ingrediënten worden gebruikt, een gelateria met een veelheid aan smaken om uw zoetekauwen onde ru te verleiden, en nog veel meer in het verschiet!

3) NIEUWE EN STIJLVOLLE KAJUITTYPES
MSC World Europa zal ook een uitgebreide reeks accommodatie-opties bieden om aan ieders smaak te voldoen, met maar liefst 19 verschillende categorieën om uit te kiezen en 65% van de kajuiten met balkon. Het schip zal zeven nieuwe en innovatieve kajuittypes introduceren.

Deze omvatten:
  • Balkonsuites en kajuiten met uitzicht op de promenade, ontworpen om gasten te laten meegenieten van de levendige sfeer beneden.
  • Luxueuze duplex MSC Yacht Club suites met groot balkon en privé bubbelbad, evenals een open woon-/eetkamergebied.
  • Stijlvolle Aurea Suites met ruim balkon en privé bubbelbad.
  • Kajuiten met oceaanzicht en een panoramisch schuifraam dat, eenmaal geopend, verandert in een glazen balustrade.
Of gasten nu op zoek zijn naar meer zeezicht, grotere balkons, ruimere kajuiten dan ooit tevoren of andere vereisten, MSC World Europa biedt meer opties om aan elk van deze behoeften te voldoen.

4) FUTURE-PROOF DESIGN
MSC World Europa’s baanbrekende ontwerp is gebaseerd op een gloednieuw platform en onderscheidt zich van de massa - met een opvallend futuristisch silhouet, de kenmerkende 90-graden loodrechte boog van het schip in de vorm van een pijl zal met gemak en gratie door het water snijden (zie: bijgevoegde renderings). Het indrukwekkende en nog nooit eerder vertoonde Y-vormige achterschip komt uit op de indrukwekkende 104 meter lange Europa Promenade met adembenemend uitzicht op de oceaan. Half open naar de hemel en half overdekt door een imposant LED-sky screen, zal het scherm de hele dag door op maat gemaakte displays bevatten.

Een van de belangrijkste kenmerken van de volledig vernieuwde scheepspromenade is The Spiral - een opvallend staaltje architectonisch vernuft in de vorm van een glijbaan die 11 dekken beslaat - de langste op zee! De slanke rondingen van de indrukwekkende roestvrijstalen glijbaan maken het tot een waar kunstwerk en een leuke manier om van het dak van het schip naar de promenade te gaan.

Met een lengte van 333 meter, een hoogte van 22 dekken en een publieke ruimte van 40.000 m2 is MSC World Europa het langste schip van de vloot van MSC Cruises, maar deze ruimte is niet alleen voor de show.

De grotere omvang betekent dat het schip een verscheidenheid aan nieuwe en boeiende ervaringen zal bieden waar iedereen van kan genieten.

MSC WORLD EUROPA: EEN VAN DE MEEST MILIEUVRIENDELIJKE SCHEPEN OP ZEE

MSC World Europa zal het eerste LNG-aangedreven schip in de vloot van MSC Cruises zijn en het meest milieuvriendelijke schip tot nu toe. De brandstof waarop het schip vaart, vloeibaar aardgas (LNG), is een van 's werelds schoonste scheepsbrandstoffen die op grote schaal beschikbaar is en zal een sleutelrol spelen in de overgang naar het koolstofvrij maken van de internationale scheepvaart. Het vermindert sterk de uitstoot van luchtverontreinigende stoffen zoals zwaveloxiden met 99% en stikstofoxiden met 85%. LNG speelt ook een belangrijke rol bij de beperking van de klimaatverandering aangezien het een CO2-reductie van 25% oplevert en de weg effent voor de invoering van duurzame niet-fossiele brandstoffen waterstof en ammoniak.

Bovendien zal MSC World Europa uitgerust zijn met selectieve katalytische reductiesystemen (SCR), walstroomaansluitingen, geavanceerde afvalwaterbehandelingssystemen ontworpen in lijn met MEPC 227(64) van de Internationale Maritieme Organisatie, een onderwatergeluidsbeheersysteem en een brede waaier aan energie-efficiënte apparatuur die het gebruik van de motoren helpt te verminderen en optimaliseren.

ROUTES

Het nieuwste schip van MSC Cruises komt in december 2022 in de vaart en zal haar inaugurele seizoen in de Golf doorbrengen om gasten de ultieme winter cruise ervaring te bieden. Haar seizoen zal beginnen met een speciale 4 nachten durende afvaart van Doha in Qatar naar haar nieuwe thuishaven Dubai, Verenigde Arabische Emiraten.

MSC World Europa biedt 7-nacht cruises van Dubai naar de nabijgelegen moderne metropool Abu Dhabi, naar Sir Bani Yas Island, waar gasten de kans krijgen om een exotische reeks van wilde dieren te ontdekken of zich te koesteren in de warme zon op de smetteloze stranden, allemaal exclusief voor MSC Cruises op de dagen dat de schepen aanmeren. Haar programma in de Golf is uitgebreid met aanlopen in de haven van Dammam, Saoedi-Arabië, met een bezoek aan Al Ahsa oase, een UNESCO werelderfgoed site. Het schip doet ook Doha aan, de futuristische hoofdstad van Qatar, alvorens terug te keren naar Dubai met een overnachting in de stad om alle wonderen die de stad te bieden heeft te ontdekken.

MSC World Europa vertrekt op 25 maart 2023 uit Dubai en zet koers naar de Middellandse Zee. In de zomer van 2023 zal ze cruises van 7 nachten aanbieden in de Italiaanse havens van Genua, Napels en Messina, evenals Valletta in Malta, Barcelona in Spanje en Marseille in Frankrijk.

VERKOOPSINFORMATIE

De verkoop gaat vandaag van start en MSC Voyagers Club-leden profiteren twee weken lang van een extra korting van 5%, bovenop hun gebruikelijke korting van 5%.
Om meer te weten te komen over MSC World Europa, klik hier.

Om uw volgende cruisevakantie te boeken, klik hier.

Wim Willems