msc logoBedrijfsinformatie en mediaruimtemenu icon

MSC Cruises onthult CUBA ALS NIEUWE BESTEMMING vanaf december 2015

11/01/2017

MSC Cruises onthult CUBA ALS NIEUWE BESTEMMING vanaf december 2015

De onlangs gerenoveerde MSC Opera zal Havana als thuishaven verwelkomen voor het winter 2015-16 cruise seizoen
Hoofddorp 3 juli 2015 - MSC Cruises, 's werelds grootste particuliere wereldwijde cruise rederij en marktleider in de Middellandse Zee en Zuid-Amerika, heeft vandaag aangekondigd dat vanaf december 2015 de MSC Opera Havana als thuishaven zal hebben voor het winterseizoen 2015-16 om haar gasten 16 cruises in de Caribbean te bieden.

MSC Cruises zal cruisereizigers uit de hele wereld een unieke kans bieden om aan boord te komen geven het geheel gerenoveerde MSC Opera voor een cruise naar Jamaica, Kaaiman eilanden en Mexico en maar liefst tweeënhalve dag in de Cubaanse hoofdstad.
Gianni Onorato Chief Executive Officer van MSC Cruises verklaarde: "We zijn bijzonder trots op deze spannende nieuwe bestemming. Hiervoor wil ik iedereen persoonlijk bedanken die het mogelijk hebben gemaakt voor MSC Cruises om Cuba te lanceren als een bestemming voor haar gasten met in het bijzonder de ministers van Vervoer en Toerisme van de Cubaanse regering en hun vertegenwoordigers voor hun voortdurende zeer professionele bijdrage. "
MSC Cruises is verheugd te kunnen aankondigen dat de opening van de verkoop van deze acht-daagse cruises van de MSC Opera zal starten op donderdag 9 juli 2015.
De eerste cruise zal vertrekken uit Havana op 22 december 2015 na de MSC Opera's Grand Voyage naar Cuba welke op 2 december 2015 vertrekt vanuit Genua. Op 12 april 2016 zal het schip Havana verlaten voor een Grand Voyage naar Europa met Warnemünde (Duitsland) als eindbestemming geplande aankomst op 7 mei 2016.
Verkennen en te ontspannen
Tijdens hun twee-en-een-half-daags verblijf in Havana kunnen de gasten het prachtige oude centrum van de stad verkennen de geschiedenis, cultuur en architectuur ontdekken. Een bezoek aan Havana is niet compleet zonder een wandeling langs de beroemde Malecón boulevard waar de relaxte levensstijl van de bewoners van het eiland beroemd is.
Het eiland Cozumel op het Mexicaanse schiereiland Yucatan biedt de spectaculaire Maya-ruïnes van Tulum. Reizigers kunnen snorkelen met zeeschildpadden en baden in verfrissende wateren.
In Montego Bay aan de noord-westelijke kust van Jamaica kunnen gasten gaan wildwatervaren in de Martha Brae rivier, een rondleiding over een oude plantage krijgen of alles leren over de geheimen van Rose Hall Great House - een fascinerende koloniale relikwie doordrenkt met geruchten en intriges.
Op de Kaaimaneilanden kan men snorkelen in Stingray City, een catamaran cruise boeken naar de koraalriffen of gewoon ontspannen op de ongerepte witte Seven Mile Beach stranden.
Annulering Canarische Eilanden vaarroute
In verband met het inzetten van Cuba als bestemming zal de origineel geplande winterroute 2015-16 van de MSC Opera naar de Canarische Eilanden worden geannuleerd.