msc logoBedrijfsinformatie en mediaruimtemenu icon

MSC Cruises opent het inauguratie seizoen van de revolutionaire MSC Seaside

11/01/2017

MSC Cruises opent het inauguratie seizoen van de revolutionaire MSC Seaside

Hoofddorp, Nederland - 16 december 2015 - MSC Cruises, de in Geneve, Zwitserland gevestigde cruiserederij, - marktleider in Europa, Zuid-Amerika en Zuid-Afrika- heeft vandaag aangekondigd dat de MSC Seaside, het eerste schip uit de Seaside generatie, vanaf nu boekbaar is.
Met de bijnaam 'Het schip die de zon volgt' zal de MSC Seaside – welke op dit moment gebouwd wordt op de Fincantieri werf in Monfalcone, Italië, - zal vanaf december 2017 het gehele jaar varen vanuit Miami met een brede variatie aan 8-daagse routes door de Caribbean. Gasten welke varen door het oostelijke deel van de Caribbean zullen de populaire bestemmingen St. Thomas, de Bahama’s en Puerto Rico bezoeken. De westelijke route gaat naar Jamaica, de Kaaiman Eilanden, Cozumel en de Bahama’s. De eerste cruise van de MSC Seaside zal een kerstcruise zijn welke begint op 21 december 2017.

Om loyale gasten te belonen geeft MSC Cruises hen de gelegenheid om als eerste een cruise te boeken met de MSC Seaside. Hiervoor heeft MSC Cruises een speciale pre-sale geopend voor de MSC Voyagers Clubleden vanaf 15 december tot 29 december 2015. Clubleden welke boeken tijdens de pre-sale ontvangen een extra korting van vijf procent bovenop de standaard vijf procent MSC Voyagers Clubkorting. Op 29 december zal de verkoop worden geopend voor iedereen. Boekingen gemaakt voor 1 juni 2016 ontvangen een korting van vijf procent.

De MSC Seaside is 323 meter lang en heeft een ontwerp wat afwijkt van de huidige cruiseschepen. Zo heeft het schip op dek 8 een promenade boven zee welke volledig rondom het schip is gebouwd. De promenade biedt diverse mogelijkheden zowel binnen als buiten. Hierbij moet gedacht worden aan winkels, restaurants en een zwembad wat normaal gesproken gelegen is op hogere dekken. Daarnaast zal het schip diverse openbare ruimtes aanbieden met adembenemende uitzichten, een twee dekken hoog atrium met glazenwanden en liften met een panoramisch uitzicht.

"Het baanbrekende ontwerp van de MSC Seaside laat de toewijding van het bedrijf aan innovatie zien evenals het verlangen om zowel ervaren cruisereizigers als first-timers een ervaring te bieden die hun vakantie onvergetelijk maakt." zegt Gianni Onorato, Chief Executive Officer van MSC Cruises. "Wij hebben gezien dat reizigers vanuit de hele wereld enorm enthousiast en geïnteresseerd zijn om de nieuwe MSC Seaside te beleven. MSC Cruises is dan ook blij op de verkoop van dit revolutionaire schip twee jaar voor haar debuut te kunnen openen."

Het schip zal aanmeren bij de ondanks gerenoveerde en uitgebreide terminal in Miami. De MSC Seaside zal samen met de ultramoderne en elegante MSC Divina de Noord-Amerikaanse markt gaan bedienen en hen de best mogelijke ervaring op zee gaan bieden.

MSC Seaside zal het eerste schip van MSC Cruises zijn wat direct vanuit de werf naar Amerika zal varen waar zij zal worden gedoopt. MSC Cruises zal dan vijf schepen hebben welke varen in de Caribbean, inclusief twee schepen in Cuba.

"Als wereldwijd bedrijf is Noord-Amerika een strategische markt voor MSC Cruises aangezien MSC Cruises in 2022 zeven nieuwe cruiseschepen zal hebben." zegt Onorato. "Met de terugkomst van de MSC Divina naar Miami en de plannen voor de MSC Seaside vanaf 2017 kijken wij er naar uit om ons te onderscheiden door het aanbieden van elegante en stijlvolle schepen, entertainment van wereldformaat en de authentieke Mediterrane keuken."

De vloot van MSC Cruises wordt geroemd om haar elegante hutten. Ook op de MSC Seaside zullen hutten een prachtig ontwerp hebben met een perfecte combinatie van comfort en stijl. Het schip zal tevens modulaire hutten aanbieden welke geschikt zijn voor groepen of families tot 10 personen en luxe suite met privé bubbelbaden. Ook zal de MSC Seaside beschikken over een verbeterde MSC Yacht Club met privé solarium, lounge en zwembad.

Aan boord zal entertainment zijn voor alle leeftijden, inclusief entertainment voor families. Er zullen diverse hoogtepunten zijn wanneer het gaat om entertainment: een complete bowlingbaan, een kids-only restaurant en een interactieve waterpark op zee met vijf verschillende waterglijbanen en een AquaPlay. In samenwerking met LEGO en Chicco zijn er diverse speelruimtes voor kinderen ontworpen.

MSC Seaside is het eerste van de twee schepen in de Seaside generatie. Het tweede schip in de Seaside generatie wordt verwacht in 2018. Daarnaast is er nog een optie op een derde schip welke gereed zou moeten zijn in 2021.

MSC Seaside en haar zusterschepen zullen voldoen aan nieuwe milieuvriendelijke standaarden met een Advanced Water Treatment (AWT) systemen om gevaarlijke stoffen uit het afvalwater te verwijderen, zuiveringsinstallaties voor efficiënt beheer van vast afval, aangroei werende verf en geoptimaliseerde romplijnen, schroeven en roeren om de luchtweerstand en het brandstofverbruik te verminderen. Daarnaast zijn de schepen uitgerust met LED verlichting wat zorgt voor minder energieverbruik en dus een beduidend lager brandstofverbruik.