msc logoBedrijfsinformatie en mediaruimtemenu icon

MSC Crusies lanceert nieuwe wereldwijde merkcampagne

11/01/2017

MSC CRUISES LANCEERT NIEUWE WERELDWIJDE MERKCAMPAGNE TERWIJL HET ZICH VOORBEREID OP UITBREIDING MET ZEVEN NIEUWE NEXT-GENERATION SCHEPEN

Nieuwe “Niet zomaar een cruise” campagne wordt uitgezonden

MSC Cruises heeft haar nieuwe wereldwijde merkcampagne onthuld. Voortbouwend op het merk erfgoed van MSC Cruises, werd de nieuwe campagne ontwikkeld om aanstaande wereldwijde groeiplannen van het bedrijf te ondersteunen. MSC Cruises zit in het midden van een 5.1 miljard euro investeringsplan waarmee de capaciteit zal verdubbelen van de vloot van het bedrijf en zeven van de next-generation schepen in gebruik te brengen tussen 2017 en 2022.
Deze campagne is op basis van een wereldwijd consumentenonderzoek van een jaar lang, dit was een onderzoek naar de behoeften van vakantiegangers, percepties van MSC Cruises huidige producten en de kernkwaliteiten van het merk. De krachtige ‘consumer insight’ ,verzameld uit bijna 3.000 uur aan interviews met toonaangevende onderzoeksbureaus TNS en IPSOS vormen de evolutie van de nieuwe merkcampagne van MSC Cruises, door de kernactiviteiten en het erfgoed van het merk te behouden, terwijl het ook een nieuwe identiteit van het merk projecteert dat zelfverzekerd en onderscheiden is.
Eerder heeft het bedrijf zich gefocust op het projecteren van De Mediterraanse manier van leven, die stond voor de warmte, menselijkheid en toegankelijkheid van het familiebedrijf, in combinatie met de ongeëvenaarde maritieme deskundigheid die al 300 jaar geworteld is in de familie met zeevarende traditie. Dit onderzoek voegde een nieuwe bevinding toe: De gasten van het bedrijf en potentiële klanten ervaren MSC Cruises als opvallend meer elegant, professioneel en betrouwbaarder dan andere cruisemaatschappijen. Daarom blijven de bestaande kernelementen een deel uitmaken van de nieuwe campagne.
Alle cruises bieden verschillende graden van ontdekking, ontspanning en plezier, echter is de verfijning en het karakter van MSC Cruises een unieke positie om aan de vakantiegangers hun behoeften naar nieuwe ervaringen en onvergetelijke herinneringen te voldoen. Het biedt kwalitatieve, moeiteloze cruisevakanties, met genoeg gelegenheid voor ontspanning op moderne schepen tegen betaalbare prijzen voor zowel koppels als gezinnen – alles in lijn met belofte van het merk.
De nieuwe campagne biedt een frisse kijk op de MSC Cruises ervaringen, waar de elegante kant van de Middellandse Zee en de professionaliteit, toewijding en nauwgezette aandacht voor detail mekaar ontmoeten en een typisch beeld is van MSC Cruises. De fusie van deze elementen wordt in de kijker gezet door de nieuwe communicatie-campagne, “Niet zomaar een cruise” – een belofte dat de belangrijkste onderscheidende elementen van de ervaring van MSC Cruises onderstreept: moderne schepen, comfortabele accommodaties, altijd vers en authentieke gerechten, bekroond entertainment, tal van ontspanning, een onberispelijke service, deskundigheid en elegant design.
 “Wij zijn een zeer ambitieus bedrijf dat zal verdubbelen in omvang in de komende zes jaar. Het is belangrijk dat onze positionering samen met deze groei evolueert om te zorgen dat de geleverde ervaring voldoet aan de wensen van de cruisers over de hele wereld, of deze zelf overtreft”, aldus Gianni Onorato, CEO van MSC Cruises. “De nieuwe positionering, dat een verdere evolutie van onze kernwaarden is, communiceert duidelijk onze passie voor het aanbieden van een unieke ervaring voor elk van onze gasten door het geven van persoonlijke aandacht voor elk detail. Het spreekt van onze waarden en onze inzet om hen een onvergetelijke cruise te geven. Daarnaast is het een voorbeeld van ons sterker dan ooit wereldwijde profiel op een moment dat we in het midden van de volgende fase van onze groei zitten, met een ongekende 5.1 miljard euro investering, namelijk het zeven next-generation schepen investeringsplan.”
Om een nieuwe communicatie-campagne te ontwikkelen dat deze nieuwe positionering zal ondersteunen, heeft MSC Cruises gekozen voor wereldklasse partners om conceptueel, visueel en muzikaal duidelijke uitdrukkingen van hoge kwaliteit te creëren. Deze partners omvatten: prestigieus en strategisch communicatiebureau McCann Worldgroup; Oscar-genomineerde Britse filmregisseur Daniel Barber voor het prachtige verhaal; terwijl de verleidelijke commerciële soundtrack uitsluitend is geschreven voor MSC Cruises door de multi-award-winnende Italiaanse componist Ennio Morricone, met wie MSC Cruises een langdurige, nauwe relatie heeft die teruggaat tot 2007, toen hij het concert uitvoerde voor de doop van de MSC Orchestra. Het werk van dit wereldklasse team resulteerde in de oprichting van de drie film-kwaliteit commercials die de beheersing van detail in de merkbelofte “Niet zomaar een cruise” eren.
MSC Cruises zal deze maand beginnen met de nieuwe positionering te communiceren met behulp van internationale multimedia campagne, te beginnen met tv-advertenties in Italië, Frankrijk, Duitsland en Spanje bestaande uit drie commercials.
De eerste is getiteld “Drop” en toont een katoenen bloem dat evolueert in smetteloze witte lakens waar men kan genieten van een heerlijke nachtrust, dit staat voor de aandacht dat MSC Cruises heeft om tot in de kleinste details ontspanning en comfortabele accommodaties te garanderen.
Dan is er “Note”, waarbij een pianosnaar en een muzieknoot transformeren in een oogverblindend spektakel van entertainment door middel van muziek en verlichting, wat neerkomt op het hoogste niveau achter het entertainment aan boord van het bedrijf; tenslotte “Tomato”: waarin de meest verse ingrediënten van hoge kwaliteit evolueren tot prachtig bewerkte gerechten in de handen van deskundige koks, om de toewijding van MSC Cruises te laten blijken voor het culinaire gedeelte.
In België:

In België zal de nieuwe campagne worden aangevuld met een commerciële campagne die wordt uitgezonden gedurende één maand vanaf vandaag.
Zin in de zon deze zomer ? -50% Voor de tweede passagier?

Dit is de slogan van de nieuwe promotie begin dit jaar met als hoogtepunt het vakantiesalon in Brussel van 4 tot 8 februari 2016.
De set-up in België is zeer uitgebreid vermits het verschillende middelen en doelen omvat.

Eerst en vooral is een Outdoor campagne gepland vanaf 12 januari met 50 gecoate bussen die de Belgische hoofdstad gedurende een maand doorkruisen. Deze communicatie zal worden versterkt op de perrons van de Brusselse metro’s, ook zal een tram gecoat worden dat momenteel in Antwerpen circuleert (in samenwerking met Het CruiseHuis).

Vervolgens zal een variant van een krantenadvertentie, affiches voor reisbureaus, posters en promotiemateriaal deze communicatie aanvullen.

Gedurende dit proces, zal MSC Cruises België zichtbaar zijn op sociale media, met een Google en Youtube-campagne om de nieuwe video ‘Drop’ te verspreiden.

Wordt vervolgd !

Danielle Groot