msc logoBedrijfsinformatie en mediaruimtemenu icon

MSC Cruises breidt haar entertainmentprogramma uit over de gehele vloot

10/01/2017

FAMILIES GAAN OP ZOMERVAKANTIE EN DAAROM BREIDT MSC CRUISES HAAR ENTERTAINMENTPROGRAMMA VOOR KINDEREN VERDER UIT OVER DE GEHELE VLOOT

• Nieuw DOREBRO sportprogramma
• Nieuwe cookingclass voor kinderen in samenwerking met Michelin-sterren chef Carlo Cracco
• Exclusief LEGO MSC Cruises schip

Hoofddorp – 19 juli 2016 – MSC Cruises,'s werelds grootste particuliere cruiserederij en marktleider in de Middellandse Zee, Zuid-Amerika en Zuid-Afrika, gevestigd in Zwitserland – kondigde vandaag spannende activiteiten aan welke aan boord worden toegevoegd aan haar rijke entertainmentprogramma voor families zoals een innovatief sportprogramma voor kinderen en kooklessen speciaal voor kinderen ontworpen door Michelin-sterren chef Carlo Cracco.

Gianni Onorato, Chief Executive Officer bij MSC Cruises, geeft aan: “Als familiebedrijf begrijpen wij het belang van het aanbieden van vakanties voor gezinnen welke beschikken over alle elementen om een vakantie onvergetelijk te maken. Daarom bieden wij speciale activiteiten voor kinderen en diverse diensten die hiermee te maken hebben.”

Aan boord van de gehele vloot, welke de modernste op zee is, biedt MSC Cruises een zeer uitgebreid entertainmentprogramma voor gezinnen en kinderen, zoals speciale kinderclubs gesegmenteerd op leeftijd evenals dagelijkse entertainmentactiviteiten voor alle leeftijden; familie-eetgelegenheden, waterparken en zwembaden, bowlingbanen en 4D-bioscopen en als aanvulling hierop speciale activiteiten aan land.

Nieuw deze zomer is het DOREBRO sportprogramma, een entertainmentprogramma aan boord ontworpen voor kinderen die van sport houden. Kinderen van 3 tot 11 jaar oud en tieners van 12 tot 17 jaar kunnen deelnemen aan het programma wat is uitgerold op de schepen in het Middellandse Zeegebied en in de Caribbean. Het programma biedt een brede variatie aan sport en actieve spelletjes voor alle niveaus opgesplitst in twee dagelijkse sessies. Het programma is ontworpen in samenwerking met King’s Active, de in het Verenigd Koninkrijk gevestigde expert in het ontwerpen van uitdagende activiteiten voor jongeren.

Naast deze toevoeging introduceert MSC Cruises deze zomer ook ‘DOREMI Chef by Carlo Cracco’, kooklessen ontworpen in samenwerking met twee Michelin-sterren chef Carlo Cracco. Onder begeleiding van de MSC Cruises chefs en MSC Cruises’ mascotte Doremi, leren kinderen tussen 3 en 11 jaar volgens recept de lekkerste verse pasta’s te maken. Na afronding van de cursus ontvangt ieder kind een officieel mini-chef certificaat gesigneerd door Carlo Cracco, de perfecte herinnering aan hun vakantie met MSC Cruises.

Tot slot biedt MSC Cruises haar gasten in samenwerking met de LEGO® Group, ’s werelds grootste producent van speelgoed, een breed scala van entertainment aan boord ontworpen om kinderen een exclusieve MSC Cruises ervaring te bieden. Als onderdeel van de voortdurende relatie heeft de LEGO Group onlangs een speciaal LEGO MSC Meraviglia schip gelanceerd - het nieuwe smart schip van MSC Cruises welke in juni 2017 in de vaart genomen wordt. Dit speelgoed - welke verkocht wordt in de MSC Logo Shop aan boord - is het perfecte souvenir voor ieder kind dat zijn of haar MSC vakantie overal op een leuke en creatieve manier kan herbeleven.

MSC Cruises biedt tevens, naast alle andere mogelijkheden, een breed scala aan services voor baby’s en jonge kinderen inclusief een Mini-Club voor kinderen onder de 3 jaar evenals een kinderopvang om ouders de vrijheid te geven om te genieten van het schip terwijl hun kinderen worden verzorgd door toegewijd en opgeleid personeel. Veel van deze services worden aangeboden in samenwerking met Chicco® - het toonaangevende wereldwijde babymerk - waarmee MSC Cruises een exclusieve samenwerking heeft.

De kenmerken van de LEGO® Experience
Als onderdeel van de Lego Experience aan boord kunnen families rekenen op een hele dag vol activiteiten gewijd aan LEGO®. Deze LEGO®-dag bevat een programma welke speciaal ontworpen is met de LEGO® Group om kinderen van alle leeftijden activiteiten te bieden zoals:
DUPLO® Play Pen: een bouwuitdaging voor kinderen onder de 3 jaar
Building Happening: twee aparte uitdagingen voor kinderen van 6 tot 11 jaar om de meest ingewikkelde structuren te bouwen
LEGO® Vertical Play Wall: een uitdaging waarbij twee teams tegen elkaar strijden om een verticaal structuur te bouwen tegen een speciaal gecreëerde muur
LEGO® Tech Challenge: een speciale gedeelte met de nieuwste games om LEGO® videospellen te spelen.
Aan het einde van de dag ontvangen kinderen een LEGO® certificaat als souvenir uitgereikt door de LEGO® Sailor Mascotte en zijn ze officieel Junior Master Builder.
‘LEGO Day’ zal niet de enige mogelijkheid zijn waar kinderen aan boord met de beroemde plastic blokken kunnen spelen. Speciale speelgedeeltes en kinderclubs zijn nu op ieder schip beschikbaar welke ontworpen zijn in samenwerking met de LEGO® Group en een speelruimte bieden tot 100 m². Deze ruimte is verdeeld in tweeën: de Mini Club voor kleine kinderen met LEGO® en LEGO® DUPLO en de Junior Club voor iets oudere kinderen met interactieve speelmuren en videospelletjes.
Meer informatie over de samenwerking met LEGO is te vinden op https://www.msccruises.nl/nl-nl/Samenwerkingen/MSC-Lego.aspx
CHICCO services:
Voor ouders van jongere kinderen en baby’s biedt Chicco® diverse services om zo goed mogelijk rekening te houden met de planning van kinderen. Bijvoorbeeld het voeden, het verschonen van luiers en nog veel meer. MSC Cruises is een samenwerking aangegaan met Chicco® en heeft hierdoor een ruime keuze aan kinderopvang, zodat het cruisen voor gezinnen meer gemak en ontspanning biedt.
Deze service is inclusief:
• Baby uitrusting op het gehele schip zoals flessenwarmers, kinderbedjes en kinderwagens (allemaal gratis en op basis van beschikbaarheid).
• Een Chicco® gedeelte in de winkels aan boord waar alles wat verkocht wordt wat een ouder nodig heeft tijdens de vakantie.
• MSC BabyTime - een dagelijks programma ontworpen voor baby’s en hun ouders om samen te spelen.
• MSC BabyCare - een dagelijkse service waar ouders hun baby’s kunnen achterlaten bij liefhebbend en hoogopgeleid personeel.
• Een speciaal ontworpen kindermenu en warme melk 24 uur per dag beschikbaar (tegen een kleine vergoeding).
Meer informatie over de samenwerking met Chicco is te vinden op https://www.msccruises.nl/nl-nl/Samenwerkingen/MSC-Chicco.aspx
DOREBRO sportprogramma
• Twee sportsessies per dag van 45 minuten, één in de ochtend en één in de middag
• Sporten die worden aangeboden zijn o.a. voetbal, basketbal, handbal en trefbal
• Een speciale sportcoach welke groepstrainingen geeft door middel van activiteiten afgestemd op de leeftijd (3-6, 7-11, 12-17 jaar oud)
• Ouders zijn van harte welkom om mee te doen aan familie-activiteiten
• Kinderen hebben een leuke herinnering aan de DOREBRO activiteiten door een breed scala aan merchandise artikelen zoals t-shirts en sporttassen
Het DOREBRO sportprogramma is geschikt voor kinderen op verschillende niveaus zodat iedereen kan mee doen aan verschillende sporten die bij hem/haar past. Van leuke introductie-activiteiten, spannende sporttoernooien tot sportgames ontworpen voor tieners en leuke uitdagingen voor kinderen welke speciaal voor hen ontworpen zijn.
Het DOREBRO sportprogramma is vanaf heden beschikbaar op zeven schepen in de vloot van MSC Cruises. Eind juli zal dit programma beschikbaar zijn op negen schepen.