msc logoBedrijfsinformatie en mediaruimtemenu icon

STX France En MSC Cruises kondigen het in werking treden van het contract voor "Meraviglia-Plus" cruiseschepen aan

27/12/2016

Pierfrancesco Vago, Executive Chairman van MSC Cruises, bevestigde de twee opties voor "Meraviglia-Plus" schepen welke waren aangekondigd tijdens de MSC Meraviglia's Coin Ceremonie gehouden op 1 februari 2016. MSC Cruises en STX France zijn trots dat dit contract in werking is getreden, met oplevering van de schepen in 2019 en 2020.

Hoofddorp, 21 december 2016 - STX France en MSC Cruises hebben vandaag aangekondigd dat het definitieve contract bekrachtigd zal worden voor twee "Meraviglia-Plus" mega cruiseschepen. De twee opties werden aangekondigd door MSC Cruises 'Executive Chairman Pierfrancesco Vago op 1 februari 2016, en de twee bedrijven hebben overeenstemming bereikt over alle specificaties zodat de bouw binnen afzienbare tijd kan beginnen.

De twee “next-generation” schepen - de grootste schepen ooit gebouwd voor een Europese cruiserederijen de tweede grootste wereldwijd - worden opgeleverd in oktober 2019 en juli 2020.

Pierfrancesco Vago, Executive Chairman van MSC Cruises, merkte op: "Ik ben zeer blij om te zien wij onze industriële plannen uitvoeren met de inwerkingtreding van het definitieve contract voor de twee " Meraviglia-Plus "schepen. Ik beschouw dit als een verdere weerspiegeling van de sterke relatie, vanaf het eerste uur, tussen MSC Cruises en STX France. Om deze reden, naast het feit dat STX France alle twaalf van onze bestaande schepen heeft gebouwd, zal er tot en met 2026 nog 8 schepen voor MSC Cruises bij STX op de planning staan. "

De twee schepen zijn onderdeel van de ongekende €9 miljard kostende investeringsplan van MSC Cruises . Elf nieuwe next-generation” cruiseschepen zullen tot en met 2026 in de vaart komen. De Meraviglia-Plus" schepen zijn doorontwikkelde evolutie van het "Meraviglia" prototype en verhoogt de bruto tonnage 177.000 met 2450 hutten. De eerste van de twee identieke "Meraviglia" schepen die momenteel worden gebouwd zal in juni 2017 worden gedoopt.

De "Meraviglia-Plus" klasse brengt MSC Cruises naar het volgende niveau schepen voor alle seizoenen. Met een lengte van 331 meter en 200 extra hutten, hebben de twee schepen een maximale capaciteit van 6.300 gasten. Dankzij hun zeer innovatieve maritieme technologie - een MSC Cruises kernfocus - samen met hun "Meraviglia" klasse zusterschepen zullen zij als enigen in hun klasse een beroep kunnen doen op alle wereld cruisehavens.

Daarnaast zullen alle vier "Meraviglia" en "Meraviglia-Plus" schepen voorzien zijn van de nieuwste STX France's ECORIZON en andere milieu-technologische aspecten. Dit maakt hen emissievrij op zee en zal de uitstootniveaus voldoen aan alle aankomende wettelijke eisen die van kracht zijn in 2020.

Tenslotte zal ook op de twee "Meraviglia-Plus" schepen, Cirque du Soleil haar unieke shows van wereldklasse uitvoeren, uitsluitend voor MSC Cruises gasten, in een speciaal gebouwde lounge van het schip. Bovendien zullen de "Meraviglia-Plus" schepen een unieke culturele ervaring voor de gasten op zee bieden met een “eerste-in-haar-soort” klassieke en hedendaags beeldende kunstmuseum. Dit zal de gasten in staat stellen om de wereldcultuur ook aan boord te ontdekken door het ervaren van meesterwerken uit de hele wereld, in samenwerking met 's werelds grootste culturele centra, klassieke en moderne kunst musea en openbare en particuliere instellingen.

Extra informatie

Samenvatting van opleveringsschema voor MSC Cruises ' "Meraviglia" en "Meraviglia-Plus" cruiseschepen:
• Juni 2017: MSC Meraviglia
• Maart 2019: MSC Bellissima
• Oktober 2019: "Meraviglia-Plus 1" (naam nog niet bekend)
• Juli 2020: "Meraviglia-Plus 2" (naam nog niet bekend)