msc logoBedrijfsinformatie en mediaruimtemenu icon

MET LEVERING MSC VIRTUOSA RICHT MSC CRUISES HAAR AANDACHT OP DE TOEKOMST

01/02/2021

Genève, Zwitserland - 1 februari 2021 - MSC Cruises heeft vandaag de MSC Virtuosa in ontvangst genomen, het nieuwste zeer innovatieve, milieubewuste schip dat zich bij de vloot voegt.

Zoals de traditie voorschrijft, werd er een kleine privévlaggenceremonie gehouden in Chantiers de l'Atlantique in Saint Nazaire, Frankrijk, tussen de scheepswerf en MSC Cruises, waar de MSC Virtuosa haar officiële vlag en zegeningen voor geluk ontving. De ceremonie werd persoonlijk bijgewoond door de uitvoerend voorzitter van het bedrijf, Pierfrancesco Vago, zijn vrouw Alexa Aponte-Vago en hun kinderen, evenals vertegenwoordigers van het nieuwbouwteam van MSC Cruises, samen met leidinggevenden en medewerkers van de scheepswerf.

Pierfrancesco Vago, Uitvoerend Voorzitter zei: “Mijn familie en ik konden deze gelegenheid niet missen om het nieuwste lid van onze vloot persoonlijk te verwelkomen. De levering van MSC Virtuosa in zo'n uitdagende tijd voor onze branche, symboliseert hoe we als familiebedrijf naar de langere termijn blijven kijken en aan onze toekomst bouwen.”

“Daarbij”, vervolgde de heer Vago, “blijven we ons inzetten om elke keer een aantal van de meest innovatieve schepen ter wereld te bouwen als het gaat om hun milieuprestaties, met alleen de meest geavanceerde beschikbare technologie op zee. Net zo belangrijk is dat we met elk nieuw schip grenzen blijven verleggen en ons productaanbod innoveren met nieuwe en unieke ervaringen voor onze gasten. De MSC Virtuosa beschikt over 's werelds eerste humanoïde barman op zee die de ster zal zijn van een futuristische, meeslepende ervaring met behulp van de allernieuwste technologieën. Ons uitzonderlijke culinaire aanbod is verder verbeterd met twee nieuwe restaurantconcepten die populaire internationale keukens presenteren om gasten mee te nemen op een gastronomische ontdekkingsreis. Dit komt natuurlijk bovenop de rijkdom aan ervaring die ons onderscheidt, zoals de grootschalige theatervoorstellingen, het bekroonde familie-aanbod, toonaangevende gasttechnologie, de iconische promenade met een verbluffende 91,8 meter lange led-hemelkoepel die het sociale hart van het schip vormt. "

Laurent Castaing, General Manager, Chantiers de l'Atlantique, verklaarde: “Ik ben trots op wat onze teams samen hebben bereikt, ondanks een moeilijke context. Met de bouw van MSC Virtuosa hebben we een niveau van afwerking en prestatie bereikt dat toekomstige MSC Virtuosa-gasten het beste zal bieden dat cruises te bieden heeft. Het zestiende schip dat de Chantiers de l'Atlantique heeft gebouwd voor MSC Cruises is daarom een voorbeeld dat moeilijk in te halen zal zijn!”

De MSC Virtuosa ontving ook 11 “ Golden Pearls” certificatie van Bureau Veritas voor haar reeks innovatieve aspecten, waaronder milieubescherming, gezondheid en veiligheid. MSC Virtuosa is in feite het eerste cruiseschip ter wereld dat een BIORISK-notatie van Bureau Veritas heeft ontvangen als erkenning voor haar vermogen om het risico op infectieziekten voor passagiers te verminderen en te beheersen.
Als het op het milieu aankomt, beschikt MSC Virtuosa over enkele van de meest geavanceerde technologie die momenteel beschikbaar is, waaronder: hybride uitlaatgasreinigingssystemen (EGCS) en geavanceerde selectieve katalytische reductiesystemen (SCR); afvalwaterbehandelingssystemen in overeenstemming met de resolutie MEPC 227 (64) van de Internationale Maritieme Organisatie; stroomaansluiting van wal naar schip; evenals een beheersysteem voor uitgestraald geluid onder water, met romp- en machinekamerontwerpen die de impact van akoestisch geluid minimaliseren en hun mogelijke effecten op onder andere de zeefauna verminderen.

Pierfrancesco Vago voegde eraan toe: “Ons doel op lange termijn is om een cruiseschip zonder impact te bereiken en dit is de reis die we vandaag maken. MSC Virtuosa vertegenwoordigt opnieuw een belangrijke stap in deze richting, samen met onze andere investeringen in de versnelde ontwikkeling van de next- generation milieutechnologie. Het bevestigt ook onze toewijding op lange termijn om dit ambitieuze doel te bereiken.

Het nieuwe vlaggenschip van het bedrijf, MSC Virtuosa, zal vanaf 16 april in de vaart worden genomen voor het zomerseizoen, met vier cruises in de Middellandse Zee van 3, 4 en 10 nachten voordat het schip naar haar nieuwe thuishaven Kiel gaat, waar het zal beginnen. haar Noord-Europese routes vanaf 8 mei.

De Meraviglia-generatie schepen waartoe schepen als MSC Virtuosa behoren, worden gekenmerkt door de iconische 91,8 meter lange promenade met een verbluffende LED-hemelkoepel als het sociale hart van het schip. De ruimte met twee verdiepingen omvat boetieks, restaurants en bars - het is de ideale plek om van uw verblijf te genieten terwijl u winkelt, eet en ontspant. En 's avonds komt het tot leven met muziek, entertainment en meer.

MSC Virtuosa is het zusterschip van MSC Grandiosa, het eerste schip van een grote cruisemaatschappij dat in de zomer van 2020 met succes naar de zee is teruggekeerd en totop heden bijna 40.000 gasten heeft ontvangen onder de bescherming van het toonaangevende gezondheids- en veiligheidsprotocol van MSC Cruises, en momenteel 7 -nachtroutes in de westelijke Middellandse Zee uitvoert.

In 2021 zullen twee nieuwe MSC Cruises-schepen worden gelanceerd - de tweede is MSC Seashore - waarmee het totaal van de vloot op 19 komt, met nog eens vier die tegen 2025 zullen worden gelanceerd. MSC Virtuosa en MSC Seashore, die in service komt in augustus 2021, biedt het allernieuwste op het gebied van milieutechnologie, hypermoderne gasttechnologie en een hele reeks nieuwe ervaringen en kenmerken. Elk schip dat MSC Cruises bouwt, is anders dan het vorige, en deze schepen vormen daarop geen uitzondering, aangezien deze schepen een verdere evolutie van hun oorspronkelijke prototype vertegenwoordigen, waardoor meer openbare ruimtes, meer hutten, nieuwe bars en restaurants en meer mogelijk zijn.
MEER OVER MSC VIRTUOSA
Alle schepen van MSC Cruises sinds 2017 zijn voorzien van MSC for Me - de verbonden cruise-ervaring die is ontworpen om de ervaring aan boord naadloos te verrijken en gasten te helpen het meeste uit hun vakantie te halen. Dit digitale aanbod met meerdere kanalen biedt gasten de informatie die ze nodig hebben, waar en wanneer ze die willen, helpt hen bij het plannen en boeken van de diensten die ze willen en geeft de gast de controle over hun persoonlijke cruise-ervaring. Deze ervaring met meerdere kanalen is beschikbaar via de MSC for Me-app, tv in de hut en interactieve schermen rond het schip. Het MSC for Me-polsbandje betekent dat gasten van het schip kunnen genieten zonder dat ze hun cruisekaart nodig hebben, wat een contactloze en naadloze ervaring biedt, of dat nu gaat om betalen voor aankopen, het boeken van diensten, het openen van de cabinedeur en het mogelijk maken van contactonderzoek als onderdeel van de huidige gezondheids- en veiligheidsmaatregelen.

MSC Yacht Club
MSC Virtuosa biedt een verbeterde MSC Yacht Club, het schip-in-een-schipconcept, dat de luxe en exclusiviteit van een privéclub biedt en tegelijkertijd de recreatie- en entertainmentmogelijkheden biedt die de rest van het schip te bieden heeft. Gasten profiteren van 24-uurs persoonlijke butlerservice en een toegewijd conciërgeteam, evenals luxe privévoorzieningen, waaronder een gastronomisch restaurant, een elegante lounge, een ruim zwembad en een zonneterras.

Bekroond gezinsaanbod
Als familiebedrijf heeft MSC Cruises de behoeften van gezinnen altijd centraal gesteld in de cruise-ervaring en het bekroonde gezinsaanbod heeft genoeg om het hele gezin te vermaken. Met uitgebreide speciale faciliteiten die zijn ontworpen in samenwerking met LEGO en Chicco, een scala aan clubs voor kinderen van alle leeftijden, een actievol activiteitenprogramma elke dag en nog veel meer.

Inspirerende routes
Het openingsseizoen voor het nieuwe vlaggenschip zal worden doorgebracht in Noord-Europa als thuishaven in Kiel, Duitsland met twee vaarroutes. Voor degenen die de Noorse fjorden willen ervaren, doet het schip Kopenhagen, Denemarken en vervolgens -Hellesylt / Geiranger, Alesund en Flaam in Noorwegen aan. Terwijl gasten de Baltische hoofdsteden willen verkennen, doet het schip Kopenhagen, Denemarken, vervolgens Helsinki, Finland aan en vervolgens St. Petersburg, de Russische Federatie en Tallinn in Estland.

Vanaf eind november brengt MSC Virtuosa het winterseizoen door in de Verenigde Arabische Emiraten en biedt cruises van 7 nachten naar Dubai, Abu Dhabi, Bahrein en Doha.
Milieu
Luchtemissies: MSC Virtuosa heeft hybride uitlaatgasreinigingssystemen op al hun motoren. Deze technologie zorgt voor een vermindering van 98% van de uitstoot van zwaveloxide (SOx). Het schip is ook uitgerust met geavanceerde selectieve katalytische reductie (SCR) -systemen die de uitstoot van stikstofoxide (NOx) met 90% verminderen.

Het schip is uitgerust met wal-tot-schip-stroomconnectiviteit, waardoor het kan worden aangesloten op lokale elektriciteitsnetten in havens waar deze infrastructuur beschikbaar is. Dit maakt het mogelijk om het motorgebruik op de ligplaats te minimaliseren, wat leidt tot een aanzienlijke emissiereductie wanneer de schepen zich dicht bij stedelijke gebieden bevinden.

Afvalwater: het schip zal beschikken over geavanceerde afvalwaterzuiveringssystemen die zijn ontworpen in overeenstemming met de resolutie MEPC 227 (64) van de Internationale Maritieme Organisatie, met zuiveringsnormen die hoger zijn dan de meeste afvalwaterzuiveringsinstallaties aan de wal. Ballastwaterbehandelingssystemen zullen de introductie van invasieve soorten in het maritieme milieu via ballastwaterlozingen voorkomen.

Bescherming van het zeeleven: MSC Virtuosa is uitgerust met een beheersysteem voor uitgestraald geluid onder water, met romp- en machinekamerontwerpen die de impact van akoestisch geluid minimaliseren, waardoor hun potentiële effecten op de zeefauna, met name op zeezoogdieren in de omringende wateren, worden verminderd.

Energie-efficiëntie: alle nieuwbouwschepen van MSC Cruises bevatten een breed scala aan energie-efficiënte apparatuur die het motorgebruik helpt verminderen en optimaliseren. Deze omvatten slimme ventilatie en geavanceerde airconditioningsystemen met geautomatiseerde energieterugwinningslussen die warmte en koude herverdelen om de vraag te verminderen. De schepen gebruiken led-verlichting die wordt aangestuurd door slimme beheersystemen om het energiebesparingsprofiel verder te versterken. In samenwerking met de scheepswerven zijn alle nieuwbouwprojecten uitgerust met energiemonitoring- en analysesystemen op afstand, waardoor realtime ondersteuning aan de wal mogelijk is om de operationele efficiëntie aan boord te optimaliseren.

Kenmerken - MSC Virtuosa
- 19 dekken vernoemd naar beroemde componisten
- Met een lengte van 331 meter heeft dit schip 16 meter extra ten opzichte van MSC Meraviglia en MSC Bellissima met meer openbare ruimte en meer hutten
- 21 bars, 4 a la carte restaurants en 5 specialiteitenrestaurants waarvan twee gloednieuwe restaurants en een nieuwe specialiteitenbar