msc logoBedrijfsinformatie en mediaruimtemenu icon

MSC BELLISSIMA ZAL HET ‘’HOOGTEPUNT VAN DE AVOND’’ ZIJN ALS ZIJ ZICH VOORBEREIDT OP DE NAAMCEREMONIE IN SOUTHAMPTON

02/03/2019

• Hollywood icoon Sophia Loren zal haar 14e cruiseschip dopen

• MSC Cruises zal een nieuwe samenwerking aankondigen met de- door Michelinsterren- bekroonde chef Raymond Blanc
• Optredens van Nile Rodgers, Andrea & Matteo Bocelli

Hoofddorp, 2 maart 2019 – Tijdens deze avond zal MSC Cruises, de marktleider in Europa op het gebied van cruisen, het nieuwste schip verwelkomen uit de moderne vloot van het bedrijf, de MSC Bellissima. Het nieuwe vlaggenschip zal worden gedoopt tijdens een glamoureuze en traditionele maritieme naamceremonie in de haven van Southampton. Aanwezig zijn tal van sterren, VIPs, belangrijke reispartners, internationale media, het topmanagement van MSC Cruises en haar moederbedrijf MSC Group. Gianluigi Aponte, oprichter en uitvoerend voorzitter van MSC Group, alsmede de scheepseigenaar, zullen samen met de families Aponte en Aponte-Vago aanwezig zijn. MSC Cruises’ godmother Sophia Loren, de glamoureuze Hollywoodlegende, die bekend staat om haar eigen stijl en elegantie zal haar 14e schip officieel dopen.

MSC Cruises heeft vandaag een nieuw partnerschap aangekondigd met één van de beste koks ter wereld, Raymond Blanc,. De, met twee -Michelin -sterren bekroonde, chef heeft een ongelofelijke invloed gehad op de Britse keuken. VIP- gasten op de naamceremonie genieten van een voortreffelijk menu dat Blanc heeft ontworpen voor het Yacht Club Gala Diner. Dit is het begin van een nieuwe samenwerking met MSC Cruises en de geliefde chef zal tevens gerechten samenstellen voor de gala-diners aan boord van de MSC Bellissima.

Raymond Black, “Ik kijk ontzettend uit naar een samenwerking met MSC Cruises voor een aantal leuke projecten, inclusief het ontwikkelen van een van mijn gerechten voor het Elegant Night menu. Ik geloof dat we een gedeelde passie hebben voor de gastervaring, en samen een aantal echt gedenkwaardige momenten creëren voor gasten aan boord. "

De presentatrice van de festiviteiten die deze avond plaatsvinden, zal zijn de Engelstalige TV present presentatrice en ster van ITV, Holly Willoughby. Rock and Roll Hall of Fame en drievoudig Grammy Award-winnaar Nile Rodgers zal een aantal van zijn hits opvoeren met zijn band Chic. De wereldberoemde Andrea en Matteo Bocelli zullen eveneens op het podium verschijnen. De familie Bocelli heeft een langdurige relatie met MSC Cruises welke teruggaat naar ongeveer 10 jaar geleden toen Andrea voor het eerst optrad voor de naamceremonie van MSC Poesia in Dover, UK. Gasten zullen eveneens een speciaal optreden van Cirque du Soleil at Sea aanschouwen. Dit zal de eerste keer zijn dat de wereldleider in live- entertainment optreedt tijdens een naamceremonie van een schip.

MSC Bellissima is het tweede schip van de Meraviglia klasse welke in de vaart zal komen, deze schepen zijn ontworpen als schepen geschikt voor elk seizoen, rijk in faciliteiten, waaronder de nieuwe op gasten gerichte technologie met de introductie van ’s werelds eerste virtuele cruise assistente, ZOE. Andere belangrijke hoogtepunten zullen de twee nieuwe Cirque du Soleil at Sea shows zijn, speciaal voor de gasten van MSC Cruises. SYMA – Sail beyond Imagination neemt je mee op de epische reis van een jonger zeiler, vol fantasieën. VARÉLIA – Love in Full Color geeft een middeleeuws verhaal een futuristische draai.

Andere belangrijke hoogtepunten:

- Met 12 eetgelegenheden en meer dan 20 bars en lounges, zullen de gasten verwend worden met keuze uit onder meer een nieuw restaurant met Franse specialiteiten L’Atelier Bistrot. Het schip heeft ook de befaamde chocolaterie van Jean-Phillipe Maury met unieke en elegante chocoladecreaties en desserts voor elke zoetekauw.
- Een bekroond familie-aanbod met activiteiten voor kinderen van partners LEGO en Chicco met een speciaal familiedek.
- De MSC Yacht Club met luxe accommodaties op 3 dekken, privé- faciliteiten en 24 uurs butlerservice.
- Het langste LED scherm op zee welke 80 meter lang is en een prachtige promenade van 96 meter lang, ontworpen als sociaal centrum van het schip.
- Comfortabel en innovatieve accommodaties om in elke behoefte te voorzien en die aantonen hoe MSC Cruises de gast centraal stelt in ontwerpen en scheepsbouw met 10 verschillende soorten hutten om uit te kiezen, er is echt iets voor iedereen.

MSC Bellissima zal worden uitgerust met een groot aantal kenmerken voor het milieu en innovatieve technologieën om de schade aan het milieu te beperken. Net als haar zusterschip MSC Meraviglia, zal zij worden uitgerust met onder andere: een uitlaatgasreinigingssysteem voor schonere uitstoot; een geavanceerd systeem voor de behandeling van afvalwater; slimme verwarming, ventilatie en luchtkoelingssystemen (HVAC) om warmte uit de machinekamers te herstellen; LED verlichting en slimme apparaten om energie te besparen. Dit is allemaal deel van de belofte van MSC Cruises om gasten de beste vakantie-ervaring op zee te geven op een duurzame manier.

MSC Bellissima zal tijdens haar eerste seizoen op de Middellandse Zee een cruise van 7 nachten varen naar de meeste populaire havens, alvorens naar de Verenigde Arabische Emiraten af te reizen voor winter 2019/2020.

Voor meer informatie en boekingen bezoek www.msccruises.nl
Informatie en afbeeldingen voor media kunt u vinden op http://www.mscpressarea.com/nl_NL

Noot voor de redactie, niet bestemd voor publicatie

Voor informatie over persreismogelijkheden en hoge resolutie beeldmateriaal kunt u contact opnemen met:

MSC Cruises
Contactpersoon: Daniëlle Groot