msc logoBedrijfsinformatie en mediaruimtemenu icon

MSC CRUISES’ NIEUWE, ULTRAMODERNE "SEASIDE" KLASSESCHIP VAART HET HELE JAAR DOOR VAN MIAMI NAAR HET CARAIBISCH GEBIED

20/12/2016

De hernieuwde focus van MSC Cruises op de Amerikaanse markt wordt ook weerspiegeld in de inhuldiging van de onlangs gerenoveerde en uitgebreide speciale ligplaats voor MSC Cruises en terminal op PortMiami.

MSC Cruises, het grootste particuliere cruisebedrijf in de wereld, maakte gisterennacht bekend dat het eerste schip van de volgende generatie “Seaside” klasse — gepland om in November 2017 te water te gaan — MSC Seaside zal worden genoemd. Het schip zal het hele jaar door van Miami naar het Caraïbisch gebied varen.

Bovendien kondigde MSC Cruises ook aan dat haar, in Miami gebaseerde, cruise-activiteiten extra zullen profiteren van de eigen ligplaats en terminal op PortMiami, die onlangs gerenoveerd en uitgebreid werd, om zo de gasten te voorzien van de beste kwaliteit van dienstverlening; een bewijs van de groeiende ambities van het bedrijf in de Noord-Amerikaanse markt.

"De Seaside klasse is onderdeel van MSC Cruises' €5,1 miljarden vlootexpansieplan, waardoor het bedrijf haar capaciteit tegen 2022 verdubbeld zal hebben" zegt Gianni Onorato, CEO van MSC Cruises. "Vandaag is een zeer spannende dag voor het bedrijf, omdat dit de eerste belangrijke aankondiging van de onderneming is, gerelateerd aan de nieuwbouw en het toont ons enthousiasme en inzet op lange termijn om onze aanwezigheid in Noord-Amerika uit te breiden."

Mijnheer Onorato voegt er aan toe: "MSC Cruises heeft de unieke mogelijkheid om Noord-Amerikaanse gasten een 'Mediterrane Cruise ervaring’ te geven, die geen andere cruisemaatschappij in staat is om aan te bieden; en gasten van over de hele wereld een unieke setting te geven als het naar de meest gewilde bestemmingen in het Caraïbisch gebied cruiset". "Sinds we MSC Divina in november 2013 naar Miami brachten, hebben we ondervonden dat er enerzijds een belangrijke vraag is van de consument naar het product, anderzijds een uitstekende ondersteuning van onze partners reisagenten wat leidt tot een groeiende behoefte aan extra MSC Cruises schepen in de markt."

MSC Cruises exploiteert een vloot van 12 moderne schepen die het hele jaar door in de Middellandse Zee varen en tijdens één seizoen in de Franse Antillen, Noord-Europa, de Atlantische Oceaan, Zuid-Afrika, Zuid-Amerika, evenals in Dubai, Emiraten en Oman. Het bedrijf cruiset momenteel één seizoen in de Caribbean, maar zal vanaf 2017 het hele jaar door in deze regio varen.
Het bedrijf, dat sinds 2004 met 800% groeide, vervoerde in 2014 1,67 miljoen gasten en rapporteerde sterke financiële resultaten met een omzet van 1,5 miljard euro. Bovendien voorspelt MSC Cruises een extra 10% groei voor 2015.

In 2014, als onderdeel van haar €5,1 miljard uitbreidingsplan, bestelde MSC Cruises twee ultra moderne state-of-the-art schepen bij Fincantieri, Italië's wereldleider in cruisescheepsbouw en één van 's werelds grootste scheepsbouwfirma’s; en heeft er een optie voor een extra schip. Na de oplevering van MSC Seaside op de scheepswerf, zal ze naar Miami varen voor MSC Cruises’ eerste doopceremonie ooit in de VS, die zal gehouden worden eind 2017.

Met een bruto tonnage van 154.000 ton en de mogelijkheid om maximaal 5300 gasten te vervoeren, zal het nieuwe Seaside schip het grootste cruiseschip ooit gebouwd door Fincantieri-scheepswerven worden. Het schip zal een breed scala van routes vanuit PortMiami naar het Caraïbisch gebied aanbieden.

Als onderdeel van een eerste blik op wat MSC Seaside aan boord bieden zal, heeft het bedrijf ook onthuld dat het schip zal uitpakken met het meest interactieve en origineelste waterpark op zee met vijf glijbanen en attracties voor alle leeftijden. Het park is aangelegd door WhiteWater, de award-winnende ontwerper en fabrikant van waterparkattracties.

Het meest interactieve waterpark op zee
Gebouwd om te varen naar warm weer bestemmingen, zal MSC Seaside één van de meest interactieve en origineelste waterparken op zee hebben met vijf glijbanen en attracties voor alle leeftijden.

Hoogtepunten van het Aqua Park zijn:

Slideboarding
Naast de verrukkingen van een traditioneel waterpark, biedt MSC Seaside de gasten de kans om mee te doen met "slideboarding" – een unieke glijbaan en interactieve videogame in één. Gasten racen twee verdiepingen naar beneden op een 112 meter lange glijbaan op een speciaal ontworpen vlot waarin een ingesloten game controller met gekleurde knoppen zit. Het uiteindelijke doel –de kleur van de knipperende stroboscoop lichten, gezien op verschillende delen van de glijbaan, te matchen met de gekleurde toetsen op het vlot. De glijbaan gebruikt een slim gaming systeem dat weet wie de spelers zijn en hun voortgang en scores kan bijhouden tijdens de afdaling van de glijbaan.

Duellerende High-Speed Aquatubes
Al zittend in enkele of dubbele binnenbanden, racen de gasten tegen elkaar via een 106 meter lange afdaling, draaiingen en wendingen op glijbanen die gedeeltelijk over de zijkant van het schip hangen en een fenomenaal uitzicht bieden op de zee eronder.

AquaPlay™ & AquaSpray™
Om tegemoet te komen aan haar jongste gasten, wordt een deel van MSC Seaside Aqua Park speciaal voor peuters ontworpen, met een actieve en kleurrijke waterpret structuur dat een belevenis op zichzelf is. Het AquaPlay™ gebied zal vervolledigd worden met kantelende emmers, verschillende kanonnen, stoere sproeiers, een regen-boom en een mini glijbaan. Bovendien zullen er verschillende interactieve AquaSpray™ activiteiten, zoals sproeiers, watervallen, forten en meer plaatsvinden in het waterpark waar alle leeftijden van kunnen genieten.

Avonturenparcours
Het Avonturenparcours is rechtstreeks aangesloten op het Aqua Park; het is een touwenparcours waarmee waaghalsen tussen water spuwende torens, hangbruggen, klim- en kruiptoestellen en glijbanen kunnen manoeuvreren, waarbij ze kunnen genieten van een verbazingwekkend uitzicht in vogelperspectief op het water. Ontdekkingsreizigers op het parcours moeten wel snel zijn want de gasten onder het parcours kunnen het waterkanon gebruiken om hun vrienden en familie kleddernat te spuiten.