msc logoBedrijfsinformatie en mediaruimtemenu icon

MSC CRUISES VERDUBBELT AANWEZIGHEID IN CUBA MET TWEEDE SCHIP OM TE VOLDOEN AAN DE TOENEMENDE INTERESSE IN DE UNIEKE EN RIJKE CULTUUR VAN HET EILAND

20/12/2016

De MSC Armonia zal de MSC Opera vervoegen voor het winterseizoen 2016–17 om meer Caraïbische en Centraal-Amerikaanse trajecten aan te bieden

De Zwitserse internationale cruisemaatschappij uit Genève, die marktleider is in Europa, Zuid-Amerika en Zuid-Afrika – kondigde vandaag aan dat het zijn aanwezigheid in Cuba verder versterkt door vanaf het winterseizoen 2016-17 een tweede schip in de haven van Havana te baseren. Zo wil MSC Cruises voldoen aan de toenemende interesse in de unieke en rijke cultuur van het eiland.

Vanaf november 2016 vervoegt de MSC Armonia de MSC Opera in Havana, wat vanaf dan het aantal uit Cuba vertrekkende Caraïbische cruises van MSC Cruises meteen zal verdubbelen voor het hele winterseizoen.

De MSC Armonia zal twee verschillende cultureel gediversifieerde cruises van acht dagen (zeven nachten) verzorgen, wat het portfolio van MSC Cruises zal verrijken met een grotere keuze aan niet te missen Centraal-Amerikaanse en Caraïbische bestemmingen.

Na twee dagen en een nacht in de Cubaanse hoofdstad neemt het eerste traject de gasten van Havana mee naar de witte zandstranden, ongerepte baaien en spectaculaire koraalriffen van Isla de Roatan (Honduras), gevolgd door de charmante koloniale architectuur van Belize City (Belize). Van daaruit gaat het verder naar de Costa Maya (Mexico) om af te sluiten met een exclusieve Caraïbische strandervaring op Isla de la Juventud (Cuba) alvorens terug te varen naar Havana.

Het tweede traject zet na twee en een halve dag en twee nachten in Havana koers naar Montego Bay (Jamaïca), Georgetown (Kaaimaneilanden) en Cozumel op het Mexicaanse schiereiland Yucatan, vooraleer terug koers te zetten naar de Cubaanse hoofdstad.

De aanwezigheid van de MSC Armonia in Cuba zal de gasten van MSC Cruises ook een unieke gelegenheid bieden om beide trajecten te combineren tot één spectaculaire cruise van 14 nachten.
Daarnaast maakt de optimale ligging van de cruise terminal van Havana, aan de voet van de Ciudad Vieja, de oude stad die een door UNESCO erkend werelderfgoed is, het gemakkelijk om te voet de lokale attracties te ontdekken en een duik te nemen in de geschiedenis van deze fascinerende barrio van Havana.

Chief Executive Officer Gianni Onorato van MSC Cruises: “Met niet minder dan negen UNESCO Werelderfgoedsites en een eeuwenoude traditie van gastvrijheid heeft Cuba alles om een globale topbestemming voor cruises te worden. MSC Cruises is vereerd om te kunnen bijdragen aan de verdere ontwikkeling van dit enorme potentieel en we zijn de Cubaanse overheid erg dankbaar voor hun continue medewerking in dit opzicht.”

Meer informatie
De gasten van MSC Cruises komen uit meer dan 150 landen en de onderneming heeft dan ook een uitgebreid internationaal 'fly-and-cruise' programma. Als bijkomende inspanning om te voldoen aan de groeiende vraag naar de unieke Cubaanse cruisevakanties van MSC Cruises verdubbelt de onderneming dit jaar al haar aanbod vluchten vanuit grote Europese luchthavens en introduceert ze nieuwe vluchten vanuit Canada en Zuid-Amerika.
De MSC Opera en de MSC Armonia ondergingen onlangs, samen met twee andere schepen van de vloot van MSC Cruises’, een volledige renovatie in het kader van het Renaissance Programma, dat eerder deze maand voltooid werd. De schepen ondergingen werkzaamheden in het droogdok om strategisch belangrijke globale markten te bedienen. De gerenoveerde MSC Opera en MSC Armonia zijn daardoor perfect geschikt om de unieke ervaring van een cruise met MSC Cruises te bieden met een uitgebreid aanbod van Caraïbische trips met Havana als thuishaven.

Naast Cuba biedt het steeds verder groeiende Caraïbische aanbod van MSC Cruises ook het hele jaar door tochten vanuit Miami aan boord van de MSC Divina, en vanaf december 2017 op het cruiseschip van de volgende generatie: de MSC Seaside. Daarnaast biedt MSC Cruises ook een breed aanbod aan seizoensgebonden trajecten in de Antillen en in Brits en Frans West-Indië vanuit Guadeloupe of Martinique.