msc logoBedrijfsinformatie en mediaruimtemenu icon

BUREAU VERITAS HONOREERT MSC CRUISES MET HET” SAFETY BEST PRACTICES AWARD” 2016

15/12/2016

BUREAU VERITAS HONOREERT MSC CRUISES MET HET” SAFETY BEST PRACTICES AWARD” 2016

Het leidend internationaal classificatiegenootschap Bureau Veritas heeft MSC cruises gehonoreerd met het Special Safety Best Practises Award van 2016 voor hun hoog niveau aan vrijwillig verbeterde veiligheidsprocedures die ingebracht zijn doorheen de hele vloot.

De Award beloont de prestatie van de additionele trainingen die de crew heeft doorgaan voor betere paraatheid en bekwaamheid in geval van brand, gebrek aan stabiliteit en situaties waarbij de evacuatie van de passagiers nodig zou blijken. Dit project, dat hoge trainingsvaardigheden demonstreert en getrouwheid in het uitvoeren van interne veiligheidsprocedures over een lange onafgebroken periode, werd geïnitieerd in 2012 en tot stand gebracht door vijf onderzoekcentrums in Europa, de Verenigde Staten, Zuid-Amerika, Noord-Afrika en Azië, rond de volledige MSC Cruises vloot.

Phillipe Donche-Gay, President van de Maritieme & Buitenlandse afdeling van de Bureau Veritas zegt: “ We zijn verheugd om de investeringen en de ingebrachte tijd door MSC Cruises in verband met veilighed te kunnen belonen, verdergaand dan de standaarden van de industrie en de internationale eisen.”

Emilio La Scala, President en directeur van het management van MSC Cruises heeft zich ook uitgesproken : “Wat de veiligheid aan boord betreft, zal MSC Cruises altijd streven om op de voorgrond te staan van de innovatie. We zijn dus zeer verheugd om deze internationale erkenning te ontvangen aangezien de veiligheid van onze bemanning en reizigers altijd onze nummer één prioriteit is. “

MSC Cruises won eerder de Seven Golden Pearls Award toen in 2013 Bureau Veritas de verbintenis van MSC bij het veilig stellen van het maritiem ecosysteem, zowel als de protectie van de gezondheid en de veiligheid van zijn reizigers en bemanning erkende. De Golden Pearls Award honoreert corporatieve naleving met de vier hoogste internationale normen in het gebied van milieu (ISO 14001°, gezondheid en veiligheid (OHSAS 18001), voedselveiligheid (ISO 22000) en energie-efficiëntie (ISO 50001), samen met de additionele notatie Cleanship-2-AWT, voor de drie domeinen van potentiële pollutie: lucht, water en afval.