msc logoBedrijfsinformatie en mediaruimtemenu icon

WINTER 21/22: MSC BELLISSIMA BLIJFT OOK IN HET WINTERSEIZOEN IN SAOEDI-ARABIË EN DE RODE ZEE VAREN VANUIT JEDDAH, SAOEDI-ARABIË

15/09/2021

• De ultieme winter cruisevakantie met een combinatie van ontdekkingen, traditie en cultuur, zon, strand en ontspanning
  • MSC Bellissima biedt 7-nachten cruises aan in Saoedi-Arabië, Aqaba/Petra in Jordanië en Safaga/Luxor in Egypte, waarbij drie werelderfgoedlocaties van UNESCO worden aangedaan.

MSC Cruises kondigde vandaag aan dat MSC Bellissima haar aanwezigheid in Saoedi-Arabië en de Rode Zee zal verlengen voor het winterseizoen 2021/2022, na een zeer succesvol openingsseizoen in de regio deze zomer.

MSC Bellissima en de routes in deze regio zijn erg populair gebleken sinds ze hier in juli vanuit Jeddah, Saoedi-Arabië, voor het eerst ging varen. Haar verdere inzet in de regio zal de cruise-ervaring verder uitbreiden voor gasten die op zoek zijn naar de ultieme winteruitstap. MSC Bellissima vervangt MSC Magnifica, die eerder gepland was om deze winter in de regio te varen.

Deze route voor de winter 21/22 is gloednieuw voor MSC Cruises en is de eerste in zijn soort. Het biedt internationale en lokale gasten unieke kansen om Saoedi-Arabië en Egypte per cruiseschip te ontdekken - met een bezoek aan cultureel rijke bestemmingen en ongerepte stranden zodat gasten de kans krijgen om zich onder te dompelen in de ongelooflijke geschiedenis en traditie van de regio.

Vanaf 30 oktober 2021 biedt MSC Bellissima cruises van 7 nachten aan vanuit Jeddah, waarbij de havens van Ras Al Abyad, Aqaba voor Petra in Jordanië, Safaga voor Luxor in Egypte en dan AlWajh en Yanbu in Saoedi-Arabië worden aangedaan.

MSC Bellissima is een van de nieuwste schepen in de MSC Cruises vloot, voor het eerst gelanceerd in 2019, en biedt gasten een rijke en gevarieerde ervaring aan boord met innovatieve en moderne faciliteiten, waaronder:
  • De MSC Yacht Club met luxueuze accommodaties op drie dekken, privéfaciliteiten en butlerservice 24 uur per dag.
  • 12 eetgelegenheden en meer dan 20 lounges, zodat gasten verwend worden met een ruime keuze, waaronder het Franse specialiteitenrestaurant L'Atelier Bistrot, het populaire steakhouse The Butcher's Cut in Amerikaanse stijl en de Kaito Teppanyaki en Kaito Sushibar.
  • De befaamde patissier Jean-Philippe Maury's Chocolate & Café is volledig gewijd aan unieke en elegante chocolade creaties en desserts en een genot voor elke zoetekauw.
  • Een bekroond familieaanbod met kinderactiviteiten en diensten van partners LEGO en Chicco met een dek volledig gewijd aan gezinnen.
  • Twee prachtige entertainmentlocaties - het London Theatre en de Carousel Lounge met originele theaterproducties en live entertainment
  • Een 80 meter lang LED Sky Screen met een prachtige 96 meter lange promenade in mediterrane stijl, ontworpen als het sociale centrum van het schip met winkels, bars en restaurants
  • Comfortabele en innovatieve accommodaties om aan elke behoefte te voldoen. Dit bewijst dat MSC Cruises de gast centraal stelt bij het ontwerpen en bouwen van haar schepen en met 10 verschillende soorten kajuiten om uit te kiezen, is er echt voor elk wat wils.

Hoogtepunten van de reisroute:
  • JEDDAH, Saoedi-Arabië - Met een thuishaven in deze bruisende stad die geschiedenis en heden combineert, kunnen gasten hun keuze maken uit de bezienswaardigheden die ze willen bezoeken. AlBalad, de oude stad van Jeddah en een culturele smeltkroes, dateert uit de 7e eeuw, heeft prachtige gebouwen, een oude soek en is een van de werelderfgoedlocaties van UNESCO die Saudi-Arabië te bieden heeft. Jeddah is ook bekend om zijn ligging aan het water en moderne winkelcentra, die amusement en recreatieve activiteiten bieden aan zijn bezoekers.
  • RAS AL ABYAD, Saoedi-Arabië - bekend als "De Witte Kust" vanwege de prachtige ongerepte witte stranden. Gasten kunnen de dag doorbrengen met ontspannen en genieten van de prachtige zeegezichten.
  • YANBU, Saoedi-Arabië - Deze belangrijke haven is de perfecte laatste stop op deze 7 nachten durende cruise. De oude stad van Yanbu, gelegen op loopafstand van de haven, dateert van 2.500 jaar geleden en biedt een van de oudste soeks, waar handelaren vroeger van heinde en ver kwamen om hun goederen te verkopen. De stad staat bekend als "de duikhoofdstad van Saoedi-Arabië", en is een steeds aantrekkelijker toeristische bestemming geworden vanwege de spectaculaire witte zandstranden en levendige koraalriffen, die mogelijkheden bieden voor snorkelen en wateractiviteiten in de ongerepte Saoedische Rode Zee.
  • AL WAJH, Saoedi-Arabië - Omringd door turquoise zeeën en 100 km onberispelijke stranden aan weerszijden, diende de kuststad AlWajh ooit als een van de centrale scheepshavens van de regio. De verlaten oude stad AlBalad heeft oude Hejazi architectuur gemaakt van Rode Zee koraal. Nu is het een toegangspoort tot AlUla, waar Hegra (archeologische site van Al-Hijr) ligt, één van de culturele hoogtepunten van Saoedi-Arabië en het eerste UNESCO-werelderfgoed. Het biedt plaats aan 110 graftombes, uitgehouwen in reusachtige rotsformaties, en oude sites die dateren uit het 1e millennium voor Christus.
  • SAFAGA voor LUXOR, Egypte - Op korte afstand van een van de meest spectaculaire bestemmingen van Egypte, is het kleine stadje Safaga de toegangspoort tot Luxor. Van de ruïnes van de Luxor en Karnak tempels en de onvergetelijke Necropolis, waar gasten de Vallei der Koningen en de Vallei der Koninginnen zullen vinden, is dit een bestemming die niet gemakkelijk vergeten wordt.

MSC Bellissima's ecologische kenmerken
MSC Bellissima is uitgerust met een groot aantal milieuvriendelijke kenmerken en innovatieve technologie en oplossingen om haar ecologische voetafdruk te minimaliseren. Ze is onder andere uitgerust met: een uitlaatgasreinigingssysteem voor schonere emissies; een geavanceerd afvalwaterzuiveringssysteem; slimme verwarmings-, ventilatie- en airconditioningsystemen (HVAC) om warmte uit machineruimtes terug te winnen; en LED-verlichting en slimme apparaten om aanzienlijk energie te besparen. Dit alles maakt deel uit van MSC Cruises' engagement om gasten de beste vakantie-ervaringen op zee te bezorgen op een duurzame manier.

MSC Bellissima's inzet na winter 2021/22
Eind maart 2022 zal MSC Bellissima de regio verlaten en herpositioneren in Japan voor haar geplande cruises vanuit Yokohama vanaf 21 april.

Voor meer informatie over de routebeschrijving bezoek deze pagina
Voor meer informatie over MSC Bellissima, bezoek deze pagina