msc logoBedrijfsinformatie en mediaruimtemenu icon

18/06/2021

• Programma om gasten toegang te geven tot naadloos en veilig reizen van huis naar schip voor het komende zomerseizoen
• Charters vanaf grote luchthavens in Italië, Frankrijk, Duitsland, Spanje en Zwitserland zullen vakantiegangers in staat stellen om aan te sluiten bij zes verschillende schepen en routes van MSC Cruises in de Middellandse Zee en Noord-Europa

MSC Cruises kondigde aan dat het voor de zomer van 2021 het grootste aircharterprogramma in de sector heeft opgezet om meer inschepingshavens gemakkelijk en veilig bereikbaar te maken vanuit een reeks Europese landen.

Gasten krijgen toegang tot een naadloze reis van hun huis naar het schip voor hun vakantie op zee, allemaal onder de bescherming van het toonaangevende gezondheids- en veiligheidsprogramma van de onderneming, nu uitgebreid met het luchtvervoer.

Dit biedt een ruime keuze aan havens, schepen en routes deze zomer voor gasten van MSC Cruises uit Frankrijk, Duitsland, Italië, Spanje en Zwitserland voor afvaarten in het westelijke Middellandse Zeegebied, het oostelijke Middellandse Zeegebied en Noord-Europa.

Gianni Onorato, CEO van MSC Cruises, zei, “Terwijl een groter deel van onze vloot deze zomer weer in de vaart komt en onze terugkerende en nieuwe gasten hun vakantie plannen op een van onze schepen in heel Europa, vonden we dat we moesten reageren op de impact die de pandemie heeft gehad op veel luchtvaartmaatschappijen. Omdat veel maatschappijen nog niet met een normaal vluchtschema werken, wilden we onze gasten in heel Europa de gemoedsrust geven dat ze hun inschepingshaven op een naadloze en veilige manier kunnen bereiken.”

MSC Cruises' toonaangevende gezondheids- en veiligheidsprotocol zal worden uitgebreid naar de gecharterde vluchten, die samen met enkele van Europa's grootste luchtvaartmaatschappijen zullen worden uitgevoerd.

Mr. Onorato voegde daaraan toe, “Wij hebben gebruik gemaakt van de ervaring die wij hebben opgedaan sinds wij in augustus vorig jaar weer operationeel zijn geworden en wij zullen met onze luchtvaartpartners samenwerken om ons toonaangevende gezondheids- en veiligheidsprotocol toe te passen op de chartervluchten, zodat wij ook dat deel van de reis van onze gasten kunnen laten vallen onder de sociale luchtbel van het schip. Dit is weer een voorbeeld van hoe we grenzen verleggen en een nieuwe primeur in de sector realiseren om onze gasten het vertrouwen en de gemoedsrust te geven die ze nodig hebben om ten volle van hun vakantie bij ons te kunnen genieten.”

Nu veel luchtvaartmaatschappijen hun vluchtschema's op relatief korte termijn moeten aanpassen als gevolg van veranderende reisbeperkingen, heeft MSC Cruises besloten het heft in eigen handen te nemen en vliegtuigen te charteren om haar gasten ervan te verzekeren dat hun luchtvaartverbindingen zullen opstijgen zoals gepland en dat hun vakantieplannen niet in het gedrang zullen komen.

MSC Cruises heeft tussen juli en oktober chartervluchten toegezegd - meer dan 26.000 stoelen - van luchtvaartmaatschappijen, waaronder Air France, Eurowings, Iberia, Alitalia en Neos, om te vliegen vanaf handige en toegankelijke luchthavens in Duitsland, Frankrijk, Spanje, Italië en Zwitserland, zodat gasten op geschikte tijden kunnen aankomen op een luchthaven dicht bij hun inschepingshaven voor de start van hun cruisevakantie.

Voor Belgische en Luxemburgse passagiers biedt MSC Cruises vanaf 17 juli 2021 elke zaterdag privévluchten van Air France van Parijs CDG naar Hamburg en Venetië en van Eurowings van Düsseldorf naar Genua.

Dankzij deze vluchten, uitgevoerd door Air France en Eurowings, kunnen Belgische en Luxemburgse gasten in alle rust naar bestemmingen vliegen die de moeite waard zijn, terwijl ze kunnen genieten van dezelfde diensten als op een lijnvlucht.

Deze zomer zal MSC Cruises acht schepen inzetten in Europa, waarvan er zes zullen profiteren van dit programma:
  • Westelijke Middellandse Zee - MSC Grandiosa en MSC Seaside
  • Oostelijk Middellandse Zeegebied - MSC Splendida, MSC Orchestra en MSC Magnifica
  • Noord-Europa - MSC Seaview

Zodra de gasten op de luchthavens zijn geland, reizen ze naar de haven, klaar voor inscheping, met privétransfers van MSC Cruises die beschermd zijn met dezelfde hoge normen van MSC Cruises' toonaangevende gezondheids- en veiligheidsprotocol aan boord van haar vloot schepen en nu ook aan boord van haar gecharterde vliegtuigen.

In een verdere verbintenis om stress-vrije vakanties aan te bieden en het welzijn van haar gasten voor de zomerafvaarten te verzekeren, heeft MSC Cruises ook samengewerkt met Europa's grootste verzekeringsmaatschappij Europ Assistance om een COVID-19 beschermingsplan op te zetten, voor een prijs van € 25 per persoon om gasten te dekken voor, tijdens en na een cruise.