msc logoBedrijfsinformatie en mediaruimtemenu icon

ZOMER 2021: NIEUWE EN BIJGEWERKTE ROUTES BIEDEN MSC CRUISES GASTEN VOLOP MOGELIJKHEDEN VOOR EEN VAKANTIE OP ZEE IN DE MIDDELLANDSE ZEE EN IN HEEL EUROPA

15/04/2021

• De reisroutes weerspiegelen de meest recente informatie over het openen van havens en de beschikbaarheid van toeristische attracties op de bestemmingen die door de schepen worden aangedaan
• Extra inschepingshavens op alle schepen zodat gasten de schepen dichter bij hun woonplaats kunnen bereiken, met tot 15 inschepingshavens voor de Middellandse Zee routes alleen al
• De rederij verwacht deze routes verder uit te breiden en er de komende weken meer toe te voegen zodra er extra havens en toeristische bestemmingen beschikbaar komen
• Nieuwe privéstrand ervaring ontwikkeld voor Taranto in Puglia exclusief voor MSC Seaside gasten

MSC Cruises kondigde vandaag nieuwe en bijgewerkte routes aan in de Middellandse Zee en in Europa voor de komende zomer, waardoor gasten tal van mogelijkheden krijgen voor het komende vakantieseizoen. De schepen die deze nu volledig bevestigde routes aanbieden, zullen opereren onder hetzelfde toonaangevende gezondheids- en veiligheidsprotocol dat sinds augustus 2020 al meer dan 60.000 gasten van MSC Cruises veilig heeft beschermd op onze schepen in de Middellandse Zee.

Gianni Onorato, CEO van MSC Cruises: "Vandaag hebben we duidelijkheid over welke Europese bestemmingen en havens deze zomer voor het eerst open zullen zijn en hebben dit volledig verwerkt in een eerste reeks nieuwe en bijgewerkte routes voor het komende seizoen, zodat gasten hun vakantie met vertrouwen bij ons kunnen boeken. Het hele MSC Cruises team en ik kijken ernaar uit om zowel terugkerende als nieuwe gasten te verwelkomen aan boord van een van onze schepen die deze zomer op zee zullen zijn om hen een onvergetelijke, ontspannende en bovenal veilige vakantie te bezorgen.
“Bovendien ben ik ervan overtuigd dat wij in de komende weken een aantal van deze routes verder zullen kunnen uitbreiden en meer schepen met nieuwe routes zullen kunnen toevoegen, naarmate meer havens en toeristische bestemmingen, met name in Spanje en Frankrijk, beschikbaar worden om schepen en bezoekers te ontvangen.”

Hieronder vindt u een volledige lijst met bevestigde routes van MSC Cruises die nu beschikbaar zijn om te boeken voor deze zomer.

Drie schepen in de westelijke Middellandse Zee die Italië en Malta aandoen

MSC Grandiosa zal in eerste instantie haar huidige 7-nachts route uitbreiden, waarbij de Italiaanse havens van Genua, Civitavecchia voor Rome, Napels, Palermo en Valletta, Malta worden aangedaan. De Spaanse havens Valencia en Barcelona zullen worden toegevoegd aan de huidige route van het schip, zodra deze bestemmingen hun beschikbaarheid bevestigen.

MSC Seaside zal op 1 mei vanuit Genua vertrekken en de nieuw geïntroduceerde havens van Siracusa in Sicilië en Taranto in Puglia aandoen, evenals Civitavecchia voor Rome en Valetta in Malta. Het reisschema van het schip zal vervolgens worden verrijkt met stops in de Franse haven Marseille, zodra de beschikbaarheid daarvan is bevestigd.
In aanvulling op de reeks beschermde excursies die MSC Cruises voor deze route heeft ontwikkeld, introduceert MSC Seaside een speciale privéstrandervaring in Taranto, exclusief voor de gasten van het schip. Een dagje naar het strand is een belangrijk onderdeel van een zomervakantie, dus nu zullen de gasten van MSC Seaside kunnen ontspannen op het zandstrand aan het heldere water van de Ionische Zee.

MSC Seashore wordt eind juli het nieuwe vlaggenschip van MSC Cruises en biedt van 1 augustus tot 31 oktober cruises van 7 nachten aan in de Italiaanse havens van Genua, Napels en Messina, maar ook in Valletta op Malta, Barcelona in Spanje en Marseille in Frankrijk.

Drie schepen in de oostelijke Middellandse Zee, die Italië, Griekenland, Kroatië en Montenegro aandoen

MSC Cruises zal drie schepen inzetten in deze immer populaire regio voor het komende zomerseizoen en biedt een scala aan verschillende routes in het oostelijke Middellandse Zeegebied, met inschepingshavens in Italië vanuit Triëste, Venetië en Bari, evenals Piraeus voor Athene in Griekenland, zal enkele van de mooiste Griekse eilanden aandoen, Kotor in Montenegro en de bruisende havens van Dubrovnik en Split in Kroatië.

MSC Orchestra vertrekt op 5 juni en biedt gasten inscheping in de Italiaanse havens van Venetië op zaterdag, Bari op zondag en doet vervolgens de Griekse eilanden Corfu, Mykonos en Dubrovnik in Kroatië aan.

MSC Splendida vaart vanaf 12 juni met inscheping in Triëste, Italië op zaterdag en in Bari op dinsdag met vervolgens aanloopstops in Dubrovnik in Kroatië, Corfu in Griekenland en Kotor in Montenegro.

Het aanbod in het oostelijke Middellandse Zeegebied wordt vervolledigd door de MSC Magnifica vanaf 20 juni met inscheping in de Italiaanse havens van Venetië op zondag, Bari op maandag en Piraeus voor Athene op woensdag. Vervolgens worden het Griekse eiland Mykonos en Split in Kroatië aangedaan.

Noord Europa

Binnenlandse Cruises UK

Vanaf 20 mei zal het vlaggenschip MSC Virtuosa haar openingsseizoen in het Verenigd Koninkrijk uitvoeren en minicruises aanbieden vanuit Southampton waarbij Portland in Dorset aan de Jurassic kust wordt aangedaan. Vanaf 12 juni zal ze cruises van 7 nachten aanbieden vanuit Southampton met inscheping in Liverpool, Greenock voor Glasgow en ook Portland en Belfast in het noorden van het eiland aan te doen. Deze cruises zijn alleen bedoeld voor Britse ingezetenen. De afvaarten staan open voor gevaccineerde en niet-gevaccineerde gasten en alle gasten zullen voor inscheping worden getest.

Duitsland, Noord-Europa

In Duitsland moeten de schepen van MSC Cruises, gezien de huidige onzekerheid over de timing voor de heropening van de lokale havens, de start van hun zomerseizoen vanuit de havens van het land uitstellen tot 15 juni.

Tegelijkertijd kondigde MSC Cruises vandaag aan dat MSC Seaview vanaf 19 juni de thuishaven in Kiel, Duitsland zal hebben en de MSC Virtuosa zal vervangen.

Daarnaast zal MSC Preziosa volgens planning op 21 juni vertrekken vanuit Hamburg, Duitsland en MSC Musica op 20 juni vanuit Warnemunde, Duitsland, zodra de Duitse havens open zijn.

De drie schepen zullen volgens planning cruises van 7 en meer nachten verzorgen met routes naar de Noorse fjorden of de Baltische hoofdsteden, volgens hun huidige schema.

Mr Onorato voegde daaraan toe, “We zijn er bijzonder trots op dat we onze gasten en reisagentpartners voor de komende zomer een groeiende keuze aan cruisevakanties kunnen aanbieden naar een reeks verschillende bestemmingen in het Middellandse Zeegebied en Europa. We zullen enkele van onze meest innovatieve en modernste schepen in onze vloot opnemen. En om het onze gasten nog makkelijker en veiliger te maken om onze schepen van dichter bij huis te bereiken, zullen al onze routes extra inschepingshavens bevatten. Alleen al in het Middellandse Zeegebied zal MSC Cruises haar gasten tot 15 inschepingshavens aanbieden.
“Hoewel deze schepen slechts een eerste deel van onze vloot vertegenwoordigen, zijn ze inclusief onze twee nieuwste pronkstukken, MSC Virtuosa en MSC Seashore, die beide in 2021 voor het eerst in de vaart zullen komen. Hun aanwezigheid in deze volgende fase van de terugkeer op zee van onze vloot in de komende weken weerspiegelt ons geloof in de blijvende aantrekkelijkheid voor de consument van cruises als vakantieoptie. Daarom hebben wij onze nieuwbouwplannen voor de komende jaren bevestigd en kijken wij uit naar een geleidelijke terugkeer op zee van onze volledige vloot in de komende maanden tot aan het winterseizoen."

Mr Onorato besloot, “Gasten die vouchers hebben voor onze cruises die werden geannuleerd als gevolg van de pandemie aan land, hebben geduldig gewacht op een zekere mate van zekerheid over welke schepen zullen uitvaren en waar. Ik ben blij te kunnen zeggen dat ze nu met vertrouwen kunnen uitkijken naar een fantastische vakantie op zee op een schip van MSC Cruises, deze zomer of tijdens het komende winterseizoen.”

Andere getroffen programma's voor zomer 2021

MSC Cruises bevestigde ook de annulering van zijn Caribische afvaarten vanuit havens in de VS tot en met 30 juni.

Gasten die getroffen worden door een van de wijzigingen zullen gecontacteerd worden door hun reisadviseur of MSC Cruises.

Flexibele boekingsvoorwaarden zullen van toepassing zijn op alle boekingen gemaakt voor 31 mei. Hier vindt u meer info

Voor meer informatie over de gezondheids- en veiligheidsmaatregelen aan boord van MSC Cruises bezoekt u onze webpagina in verband met het gezondheids- en veiligheidsprotocol

Winter 2021/2022 routes

Voor alle details van MSC Cruises winterprogramma, klik hier