msc logoBedrijfsinformatie en mediaruimtemenu icon

MSC CRUISES ZET MSC VIRTUOSA IN VOOR ZOMER 2021 IN VERENIGD KONINKRIJK

29/03/2021

• MSC Virtuosa, het nieuwste vlaggenschip van de maatschappij, debuteert met binnenlandse cruises in het Verenigd Koninkrijk
• Inschepen kan in de havens van Southampton en Liverpool, maar ook in Schotland in de Glasgow Cruise Port in Greenock
• Beschermde Excursies beschikbaar in alle havens
• Alle cruises zullen toegankelijk zijn voor alle Britse passagiers

MSC Cruises kondigde vandaag de inzet van de MSC Virtuosa in het Verenigd Koninkrijk aan, zodat Britse passagiers kunnen genieten van veilige binnenlandse zomercruises. MSC Virtuosa vaart zijn eerste cruise op 20 mei vanuit Southampton, de eerste van een reeks minicruises van drie en vier nachten. Het schip zal dan vanaf 12 juni cruises van zeven nachten aanbieden met de optie om in te schepen vanuit drie havens in Engeland en Schotland.

Deze cruises zullen alleen toegankelijk zijn voor inwoners van het Verenigd Koninkrijk, ongeacht hun leeftijd en ongeacht of zij al dan niet gevaccineerd zijn.
Alle passagiers moeten voor het instappen een antigeentest ondergaan. Passagiers die niet gevaccineerd zijn, zullen ook een RT-PCR-test moeten ondergaan binnen 72 uur voor ze aan boord gaan en hun negatieve resultaten aan de cruiseterminal moeten voorleggen. In overeenstemming met het gezondheids- en veiligheidsprotocol van MSC Cruises zullen aan boord andere maatregelen worden getroffen die van toepassing zijn op passagiers en bemanningsleden.

De minicruises van 4 nachten vanuit Southampton doen het eiland Portland in Dorset aan, een deel van de Jurassic Coast, waar passagiers van boord kunnen gaan om te genieten van een idyllische dag op het strand. De reisroute omvat ook twee dagen op zee, zodat gasten de ongelooflijke reeks faciliteiten kunnen ervaren die MSC Virtuosa aan boord te bieden heeft.

Vanaf 12 juni zullen passagiers kunnen inschepen op zeven nachten durende afvaarten. Het schip zal aanmeren in Portland en Belfast in Noord-Ierland. Er zullen dan verschillende inschepingshavens beschikbaar zijn, waaronder Liverpool en Greenock, bij Glasgow in Schotland.

MSC Cruises heeft de activiteiten in augustus 2020 hervat na goedkeuring door de relevante autoriteiten en validering van het gezondheids- en veiligheidsprotocol ter bescherming van passagiers, bemanning en lokale gemeenschappen in de steden waar de schepen van de rederij aanmeren.

Meer dan 55.000 passagiers hebben tot dusver genoten van een ontspannende vakantie aan boord, inclusief beschermde excursies aan land.

Het protocol is in 2020 ontwikkeld met inbreng van internationale gezondheidsexperts - waaronder de Blue-Ribbon COVID-19 expertgroep van MSC Cruises - en in nauwe samenwerking met nationale en regionale gezondheids-, vervoers- en veiligheidsautoriteiten in heel Europa.

De MSC Virtuosa, die oorspronkelijk Noord-Europa zou bedienen (met uitzondering van Duitsland), zal uiteindelijk worden vervangen door de MSC Seaview. Gasten met reserveringen op deze routes zullen binnenkort door MSC Cruises of hun reisagent gecontacteerd worden.