msc logoBedrijfsinformatie en mediaruimtemenu icon

MSC SEASIDE ZAL ZICH VANAF 1 MEI BIJ MSC GRANDIOSA VOEGEN IN DE MIDDELLANDSE ZEE MET EEN NIEUWE ROUTE DIE TUSSENSTOPS IN SIRACUSE EN TARANTE VOORZIET.

02/03/2021

• De huidige route van MSC Grandiosa in de westelijke Middellandse Zee wordt verlengd tot eind mei.
• MSC Cruises bevestigt de geplande routes in de oostelijke Middellandse Zee vanaf mei en in de westelijke Middellandse Zee vanaf juni.

MSC Cruises heeft aangekondigd dat één van haar meest innovatieve schepen, MSC Seaside, voor het eerst in Europa zal worden ingezet sinds de ingebruikname in 2017. Vanaf 1 mei zal zij MSC Grandiosa vergezellen in de Middellandse Zee.

MSC Seaside zal een nieuwe route volgen, als aanvulling op de route van MSC Grandiosa. Gasten zullen kunnen inschepen op 7-nachten cruises naar Genua, Valletta in Malta en Civitavecchia evenals Siracuse in Sicilië en Tarante in Puglia. Inschepen zal mogelijk zijn in alle Italiaanse havens.

Om de bescherming van passagiers en bemanningsleden te verzekeren, zal MSC Seaside het state-of-the-art gezondheids- en veiligheidsprotocol implementeren. Dit protocol werd ontwikkeld door MSC Cruises en heeft zijn effectiviteit al bewezen sinds augustus 2020. De maatregelen omvatten het testen bij het aan boord komen en nog eens halverwege de cruise, het wekelijks testen van de bemanning, fysieke afstand houden, het dragen van mondmaskers in openbare ruimtes, grondige sanitaire voorzieningen en schoonmaak. Er is eveneens de mogelijkheid om op excursie te gaan en dit alleen via MSC Cruises om dezelfde hoge gezondheids- en veiligheidsnormen als aan boord te behouden.

MSC SEASIDE LEGT AAN IN TWEE NOG NOOIT EERDER BEZOCHTE HAVENS

De Siciliaanse havenstad Siracuse : Gasten zullen van een breed scala aan beschermde excursies genieten zodat de rijkdom van de historische en archeologische plaatsen in deze regio kunnen ontdekken. Daaronder bevindt zich het theater van Siracuse, een van de belangrijkste in de Griekse wereld; het prachtige platteland en de omliggende barokke steden evenals de Etna en het indrukwekkende uitzicht op het prachtige Taormina.

De zuidelijke stad Tarante : Gelegen in de regio Apulië, gasten zullen de oude stad Tarante kunnen verkennen, vol charme met zijn kronkelige steegjes en tientallen kerken en paleizen. Het Nationaal Archeologisch Museum van Taranto (MArTA) geeft de mogelijkheid om meer te weten te komen over de geschiedenis van Zuid-Italië. Passagiers krijgen ook de gelegenheid om de regio Apulië te verkennen en de UNESCO-werelderfgoedlocatie Alberobello te ontdekken, beroemd om zijn kalkstenen woningen, ook bekend als trulli.

MSC Seaside wordt gekenmerkt door een innovatief ontwerp dat binnen- en buitenruimtes perfect combineert om gasten dichter bij de zee te brengen. Passagiers kunnen op de promenade langs zee wandelen en genieten van plekken om te eten, drinken, winkelen, zwemmen of gewoon te zonnebaden. Het schip beschikt ook over de MSC Yacht Club voor die gasten welke exclusiviteit en privacy zoeken met de faciliteiten van een privéclub en een 24-uurs butlerservice.

MSC Grandiosa, van haar kant, zal tussenstops in de Italiaanse havens van Genua, Civitavecchia, Napels, Palermo en de haven van Valletta in Malta blijven aandoen. Sinds de hervatting van de activiteiten afgelopen augustus, heeft de MSC Grandiosa al meer dan 40.000 passagiers verwelkomd die hun vakantie in alle rust en stilte konden doorbrengen.
De routes van MSC Seaside en MSC Grandiosa zijn momenteel beschikbaar voor inwoners van de Schengen-landen, Bulgarije, Kroatië en Roemenië.

UPDATE VAN DE ANDERE ROUTES

Door de vertraagde opening van enkele Europese havens moest MSC Cruises zijn routes voor het begin van het zomerseizoen aanpassen en is het genoodzaakt alle andere routes in het westelijke Middellandse Zeegebied voor de maanden april en mei te annuleren. De hervatting is gepland voor juni.

Ook in de oostelijke Middellandse Zee worden in april cruises geannuleerd. Ze zullen in mei hervat worden. In Noord-Europa worden alle routes in april geannuleerd. Tot slot worden in het Caribisch gebied alle routes tot 31 mei geannuleerd.

Passagiers die door deze wijzigingen worden getroffen, kunnen een andere cruise boeken, onder andere op de MSC Seaside en MSC Grandiosa in de Middellandse Zee, en kunnen nu contact opnemen met hun reisbureau of MSC Cruises.

Voor meer informatie kunt u terecht op deze link.
Voor meer informatie over routes, zie deze link.