msc logoBedrijfsinformatie en mediaruimtemenu icon

MSC CRUISES BREIDT DE ROUTE VAN DE MSC MAGNIFICA UIT IN AFWACHTING VAN DE HERVATTING VAN DE ACTIVITEITEN EN VERLENGT DE AFVAARTEN VAN DE MSC GRANDIOSA TOT HET EINDE VAN HET JAAR.

14/09/2020

• MSC Magnifica biedt een 10-nachtelijke cruise aan in de westelijke en oostelijke Middellandse Zee, hierdoor krijgenpassagiers een grotere keuze aan bestemmingen.
• De nieuwe inschepingshavens zullen gemakkelijk toegankelijk zijn voor alle passagiers.
• De maatregelen van het nieuwe uitgebreide gezondheids- en veiligheidsprotocol worden ingevoerd, zowel aan boord als tijdens tussenstops.

MSC Cruises heeft aangekondigd dat de MSC Magnifica op 19 oktober de activiteiten zal hervatten en een langere en uitgebreidere route zal aanbieden. Het zal een reeks van zeven cruises aanbieden, waaronder een 8-nacht-kerstcruise met vertrek uit Genua op 18 december. Dit maakt haar het tweede MSC Cruise schip dat terugkeert naar zee.

Het nieuwe MSC Magnifica-programma zal zowel de westelijke als de oostelijke Middellandse Zee bestrijken. Het schip vertrekt vanuit de haven van Genua en zal Livorno (Florence en Pisa), Messina, Valletta, Piraeus (Athene), Katakolon (Olympia) en Civitavecchia (Rome) aandoen, alvorens terug te keren naar Genua.

De 10-nachtelijke route is ontworpen voor gasten die de voorkeur geven aan een langer verblijf met meer bestemmingen om te bezoeken. Geheel volgens het nieuwe gezondheids- en veiligheidsprotocol zullen passagiers deze bestemmingen enkel kunnen bezoeken met door MSC Cruises georganiseerde excursies.

Deze route is ook ideaal voor passagiers uit de landen van het Schengengebied vanwege de goede Europese luchtverkeersverbindingen met Rome en Genua. Daarenboven zijn "proximity cruises" populair bij de Europese gasten van MSC Cruises.

Deze cruise kan dus een alternatief zijn voor de 7-nachtcruises die beschikbaar zijn op de MSC Grandiosa.

Voor het derde opeenvolgende jaar zal de MSC Magnifica ook uitvaren als gastschip voor de MSC World Cruise 2021.

Het nieuwe MSC Cruise protocol, dat ook aan boord van de MSC Magnifica zal worden toegepast, omvat onder andere: universele screeningtest aan boord, verbeterde sanitaire en reinigingsmaatregelen in het hele schip, fysieke afstand, het dragen van mondmaskers in openbare ruimtes en ondersteuning van technologie voor het traceren van contacten. De strenge gezondheids- en veiligheidsmaatregelen van het protocol worden op dezelfde manier toegepast op excursies waarbij de passagiers in een "sociale bubbel" worden gehouden om zowel hun welzijn als dat van de lokale gemeenschappen waarin de schepen aanleggen te beschermen.

Als gevolg van het vandaag aangekondigde uitgebreide programma worden de vier aanvankelijk geplande cruises op de MSC Magnifica met vertrek vanuit Bari, tussen 26 september en 24 oktober, geannuleerd.
Passagiers die getroffen worden door de geannuleerde cruises worden herboekt op de MSC Grandiosa, die momenteel in de westelijke Middellandse Zee vaart, of ontvangen een voucher ter waarde van het bedrag van hun boeking, die ze kunnen overzetten naar een toekomstige cruise - op het schip en de route van hun keuze - tot het einde van 2021.

De MSC Magnifica volgt op de succesvolle terugkeer van de MSC Grandiosa, die nu voor de vierde keer op rij een 7-nachtcruise in het westelijk deel van de Middellandse Zee maakt. Het laatste vlaggenschip van MSC Cruises keerde in augustus terug naar zee na de goedkeuring door de nationale en lokale autoriteiten in Italië, Griekenland en Malta van het nieuwe operationele gezondheids- en veiligheidsprotocol van de maatschappij, dat bedoeld is om passagiers, bemanning en de lokale gemeenschappen waar de schepen aanleggen te beschermen.

De feedback van veel passagiers die de afgelopen weken aan boord van de MSC Grandiosa hebben gereisd, is zeer positief. Een grote meerderheid van hen beschrijft hun ervaring als een van de veiligste vakantieopties die vandaag de dag beschikbaar zijn en benadrukt de inspanningen van MSC Cruises om verder te gaan dan de richtlijnen die door de nationale en regionale autoriteiten worden opgelegd.
Tegelijkertijd heeft de maatschappij besloten om de huidige cruises van de MSC Grandiosa te verlengen tot het einde van het jaar, inclusief de kerstcruise die gepland staat voor 20 december met vertrek vanuit Genua. De MSC Grandiosa biedt momenteel 7-nachtelijke cruises aan met mogelijke inscheping in de Italiaanse havens van Genua, Civitavecchia, Napels en Palermo, met een tussenstop in Valletta.
Voor meer informatie over de beschikbare cruises kunt u deze link bezoeken.