msc logoBedrijfsinformatie en mediaruimtemenu icon

MSC CRUISES VERWELKOMT TERUG EERSTE GASTEN OP MSC GRANDIOSA

17/08/2020

• Het vlaggenschip van MSC Cruises vertrok gisteren vanuit Genua, Italië voor zijn eerste 7-daagse cruise in het westen van de Middellandse Zee.
• MSC Cruises' eigen en uitgebreide gezondheids- en veiligheidsprotocol geïmplementeerd voor alle gasten en bemanningsleden

MSC Grandiosa werd gisteren het eerste schip van de MSC Cruises vloot dat gasten terug verwelkomde en het eerste schip dat het gezondheids- en veiligheidsprotocol van het bedrijf implementeerde.

De eerste gasten zijn gisterochtend in de haven van Genua, Italië, begonnen met het inschepen aan boord van het vlaggenschip van MSC Cruises. Ze kwamen aan in de cruiseterminal volgens de hen toegewezen tijdslimieten en volgden de nieuwe universele screeningsprocedures volgens het eigen gezondheids- en veiligheidsprotocol van het bedrijf, dat een temperatuurcheck, medische controle van een gezondheidsvragenlijst en een antigeen COVID-19 uitstrijkje voor elke gast omvat, voordat ze aan boord gingen. Na het voltooien van deze stappen en na ontvangst van de resultaten van de test in de terminal, zijn de gasten die geschikt waren om te reizen, aan boord gegaan volgens de nieuwe gezondheids- en veiligheidsprocedures, die de hygiëne van zowel de handbagage als de ruimbagage omvatten.

Alle gasten hebben een gratis MSC for Me polsbandje ontvangen, waarmee ze aan boord contactloze opties hebben, zoals het openen van de kajuit of het doen van betalingen, en die ook helpen om de nabijheid en het traceren van contacten te vergemakkelijken, mocht dat nodig blijken.

Bovendien hebben alle bemanningsleden in de afgelopen weken een vergelijkbare strenge gezondheidscontrole ondergaan, waaronder 3 COVID-19 tests in verschillende fasen en een periode van isolatie voordat ze aan hun werkzaamheden begonnen. Elk bemanningslid wordt dan regelmatig getest en zijn of haar gezondheid wordt gecontroleerd.

Gianni Onorato, CEO van MSC Cruises: "Het is voor mij een waar genoegen om hier aan boord te zijn van het eerste schip van onze vloot dat weer in dienst komt en onze gasten weer kan verwelkomen. De afgelopen maanden is ons belangrijkste doel geweest om de juiste maatregelen te treffen zodat de gezondheid en veiligheid van onze gasten, bemanning en de gemeenschappen die we bezoeken optimaal kon beschermd worden. Maar tegelijkertijd hebben we ervoor gezorgd dat we onze gasten een cruisevakantie kunnen aanbieden waar ze van kunnen genieten en nog steeds alle elementen kunnen ervaren die ze kennen en liefhebben, van entertainment en activiteiten aan boord tot beschermde excursies aan wal".

Na de inscheping van de nieuwe gasten vandaag in Civitavecchia, zullen nadien nog meer gasten in de havens van Napels en Palermo inschepen en zal het schip Valetta in Malta aandoen, alvorens op zondag terug te keren naar Genua. Langs de route van het schip zullen gasten aan wal kunnen gaan om te genieten van de verschillende aanleghavens, maar enkel als onderdeel van een MSC Cruises excursie aan wal die hetzelfde niveau van bescherming, met dezelfde hoge normen van gezondheid en veiligheid, biedt als aan boord. Dus vandaag zullen sommige gasten Rome bezoeken, waarbij ze de "Eeuwige Stad" in zich opnemen, begeleid door reisleiders en chauffeurs die zich eveneens houden aan strikte gezondheids- en veiligheidsmaatregelen.

Voor deze eerste fase van de herstart van de activiteiten zullen de twee MSC Cruises schepen die in de Middellandse Zee varen - de tweede is MSC Magnifica in het oostelijke deel van de Middellandse Zee - voor het huidige zomerseizoen in eerste instantie alleen gasten verwelkomen die in Schengenlanden wonen.

Voor meer informatie over MSC Grandiosa en de nieuwe gezondheids- en veiligheidsmaatregelen kunt u hier terecht.

Over MSC Grandiosa
Het nieuwste vlaggenschip van het bedrijf, MSC Grandiosa, is gelanceerd in november 2019 en is het eerste schip van de Meraviglia-plus-generatie. Het biedt een overvloed aan ervaringen voor gasten, een iconische promenade in mediterrane stijl met een LED-koepel, een ruime keuze aan internationale eetgelegenheden, waaronder vijf specialiteitenrestaurants en een verbeterde MSC Yacht Club. MSC Grandiosa is het tweede MSC Cruises schip met ZOE, 's werelds eerste virtuele cruise persoonlijke assistent en nieuwe updates voor het innovatieve MSC for Me digitale innovatieprogramma. Cirque du Soleil at Sea wordt tijdelijk geschorst aan boord van MSC Grandiosa vanwege de strenge reisbeperkingen voor de internationale artiesten die in de shows optreden. In de prachtige Carrousel Lounge achterin het schip worden live muziekoptredens aangeboden, waaronder een theatraal geënsceneerd concert - The Beatles - A Musical Celebration en Who's Who A 60's Musical Celebration.