msc logoBedrijfsinformatie en mediaruimtemenu icon

MSC CRUISES BLIKT VOORUIT, ONTHULT VOLLEDIG ZOMER 2021 PROGRAMMA EN VERLENGT DE STOPZETTING VAN DE CRUISEACTIVITEITEN OP KORTERE TERMIJN TOT 31 JULI 2020

04/06/2020

• In de zomer van 2021 zal de volledige vloot van 19 schepen van MSC Cruises operationeel zijn, waaronder twee gloednieuwe schepen die momenteel nog in aanbouw zijn namelijk de MSC Virtuosa en de MSC Seashore.
  • MSC zal de activiteiten op kortere termijn voor het winterseizoen 2020/21 gefaseerd en per regio hervatten, enkel wanneer de tijd rijp is en volgens de richtlijnen van de relevante nationale en internationale gezondheids- en andere regelgevende instanties.
  • MSC Cruises zal binnenkort een nieuw protocol introduceren, speciaal gericht op gezondheid en veiligheid, dat het welbevinden voor de gasten en hun cruise-ervaring van het boeken tot en met de ontscheping zal omvatten.

Nu de wereld nog steeds geconfronteerd wordt met de uitdagingen van de pandemie en er in veel regio's nog steeds aanzienlijke reisbeperkingen gelden, heeft MSC Cruises aangekondigd dat het de tijdelijke stopzetting van de cruiseactiviteiten van de volledige vloot verder zal verlengen tot 31 juli 2020.

Gasten die getroffen zijn door de geannuleerde cruises krijgen een “voucher toekomstige cruise” (MSC Future Cruise Voucher) aangeboden, waarbij zij de mogelijkheid hebben om het volledige betaalde bedrag voor hun geannuleerde cruise over te maken naar een toekomstige cruise naar keuze - op elk schip, voor elke reisroute - tot het einde van 2021. Gasten kunnen hun “voucher toekomstige cruise” (MSC Future Cruise Voucher) inwisselen vanaf 19 juni om hun cruise opnieuw in te plannen op een tijdstip dat hen best uitkomt.

Voor alle gasten die cruises geboekt hebben met vertrekdatum tussen 1 augustus en 31 oktober 2020, zijn hun boekingen nu gedekt door een uitbreiding van het Flexible Cruise Programma van MSC Cruises. Dit programma laat gasten die  hun cruise geboekt hebben voor 31 mei toe te verplaatsen naar een toekomstige vertrekdatum tot 31 december 2021 en dit tot 7 dagen voor het oorspronkelijke vertrek van de cruise of, voor Fly&Cruise pakketten, tot 14 dagen voor het vertrek van de vlucht.

De, in Zwitserland gevestigde, cruisemaatschappij heeft haar volledige zomerprogramma voor 2021, hetgeen in maart 2021 aanvangt en eindigt in november 2021, bevestigd, met twee nieuwe schepen die momenteel in aanbouw zijn, een reeks nieuwe of aangepaste routes en aanleghavens.

Gianni Onorato, CEO, MSC Cruises, "Hoewel we vandaag de moeilijke beslissing hebben genomen om de stillegging van al onze schepen verder te verlengen, is het belangrijk dat we ook vooruitkijken, omdat we weten dat onze gasten van reizen dromen en hun vakantie voor volgend jaar willen plannen. Daarom hebben we nu ook ons volledige zomerprogramma voor 2021 bevestigd.”

"Op kortere termijn", voegde de heer Onorato eraan toe, " zullen onze schepen pas weer in de vaart komen wanneer de tijd rijp is, gefaseerd en per regio, en na begeleiding door de relevante nationale en internationale gezondheids- en andere regelgevende instanties met de ondersteuning van een nieuw operationeel protocol. Dit protocol, hetgeen wij zeer binnenkort zullen voorstellen, legt vooral de nadruk op gezondheid en veiligheid. Op deze wijze zullen al onze schepen tussen dat moment en het begin van het zomerseizoen van 2021 geleidelijk aan weer op zee terugkeren".

Hieronder staan de belangrijkste hoogtepunten van het MSC Cruises Zomerprogramma 2021, dat alle 17 schepen bevat die momenteel deel uitmaken van de vloot evenals de twee nieuwe schepen die momenteel nog in aanbouw zijn, MSC Virtuosa en MSC Seashore, met een totaal van 19 schepen.

Het zomerprogramma 2020/21 biedt een enorme keuze en flexibiliteit.Wat ook de noden of wensen zijn voor een geslaagde cruise. Iedereen zal iets naar zijn gading vinden en in vertrouwen kunnen boeken:

• Een ideale cruiselengte voor iedereen, van mini-cruises van 3 of 4 nachten,  7-nachtcruises tot langere cruises van 9, 11 of 14 nachten,
  •  Met 19 schepen in onze vloot is er keuze voor zowel de meer traditionele, charmante schepen als voor de grotere en moderne schepen met een overvloed aan buitenruimte,
  • Een ongeëvenaard aantal inschepingshavens, zodat de gasten steeds de meest geschikte en de makkelijkst te bereiken haven kunnen vinden.

Naast een aantrekkelijke reeks bestemmingen bieden de schepen van MSC Cruises een uitgebreide en aangename ervaring aan boord met een gerenommeerd familieaanbod, entertainment van wereldklasse, een fantastische internationale keuken aan boord van glamoureuze, moderne schepen met comfortabele en ruime kajuiten, veel openbare ruimtes en de modernste technologie. En niet te vergeten de exclusieve MSC Yacht Club op de Fantasia, Meraviglia en Seaside-klasse schepen, voor die gasten die op zoek zijn naar nog meer persoonlijke service en privéfaciliteiten.

De onovertroffen Seaside-klasse schepen als de zonaanbidders van de westelijke Middellandse Zee

De drie innovatieve, bekroonde schepen uit de Seaside-klasse, ontworpen om gasten dichter bij de zee te brengen, zullen voor het eerst allemaal samen worden ingezet in het westelijke deel van de Middellandse Zee. Deze schepen - MSC Seaside, MSC Seaview en MSC Seashore - zijn ontworpen voor het warmere weer met meer royale buitenruimte en zijn de perfecte schepen voor gasten die willen genieten van de zon en het prachtige uitzicht op de zee in deze populaire cruiseregio.

MSC Seashore zal maar vanaf 1 augustus 2021 in dienst komen en dit vanwege de vertraging die is ontstaan door de tijdelijke sluiting van de scheepswerf als gevolg van de COVID-19 pandemie. Om deze periode te overbruggen zal MSC Fantasia haar reisroute tijdelijk overnemen (met gasten die een boordkrediet van € 100 ontvangen ter compensatie). MSC Seashore zal gemiddeld de meeste buitenruimte per gast hebben van alle schepen van de MSC Cruises vloot en zal stops aanbieden in de Italiaanse steden Genua en Napels, voor een bezoek aan Pompeii, Messina in Sicilië, Valletta in Malta, Barcelona in Spanje en tenslotte Marseille.

Ze wordt vergezeld door zusterschepen MSC Seaside en MSC Seaview die vanuit hun thuishaven in Genua de immer populaire 7-nachten cruises op de meest glamoureuze zee ter wereld aanbieden. Ook keert de maatschappij vanaf augustus terug naar Tunesië waar MSC Fantasia met zeven cruises vanuit Genua bestemmingen als Marseille, Barcelona, de haven van La Goulette in Tunis, Palermo en Civitavecchia aandoet.

9 tot 12-nachten cruises aan boord van MSC Poesia zullen in de late zomer ook worden aangeboden vanuit Genua in Italië naar Marokko, de Canarische Eilanden, Madeira en Portugal of Griekenland en Israël, waar het schip in de prachtige haven van Haifa zal aanleggen.

Vernieuwde routes in het oostelijke deel van de Middellandse Zee
In de zomer van 2021 zal MSC Lirica vanuit Venetië in Italië worden ingezet met een prachtige route die Zadar, Dubrovnik en Split in Kroatië, Kotor in Montenegro en Korfoe in Griekenland aandoet. Voor deze route zal er eveneens kunnen worden ingescheept in de Noord-Italiaanse haven van Triëste.
Daarnaast bieden MSC Musica, MSC Orchestra, MSC Opera en MSC Sinfonia ook 7-nachten cruises aan vanuit Venetië met routes die de Griekse eilanden, Montenegro en Kroatië zullen aandoen.

Inspirerende waaier van reisroutes in Noord-Europa
Vanaf 8 mei zal de gloednieuwe, ultramoderne MSC Virtuosa haar eerste zomerseizoen doorbrengen met 7- tot 14-daagse cruises vanuit de Duitse havenstad Kiel, afwisselend tussen de fjorden en de Baltische hoofdsteden. Alle routes bieden ook inscheping aan in zowel Kiel in Duitsland als Kopenhagen in Denemarken.
De beroemde fjorden van de Noorse westkust en de Baltische hoofdsteden worden ook aangedaan tijdens een 7- tot 14-nachten (back to back) cruise met MSC Splendida. Met dit schip worden ook 10 en 11-nachten cruises naar de Baltische hoofdsteden of de Noordkaap aangeboden.

MSC Magnifica zal zijn thuisbasis hebben in Southampton in Groot-Brittannië en biedt verschillendevaarroutes : 7-nachten langs de magische fjorden van Noorwegen,  14-nachten naar de Baltische hoofdsteden of de Middellandse Zee medio augustus, 12-nachten naar de Canarische Eilanden en 7-nachten op de Noordzee van Hamburg naar Le Havre via Zeebrugge.

MSC Preziosa biedt dan weer 9- tot 14-nachten routes aan vanuit Hamburg met bestemmingen in Ierland, Ijsland, de Noordkaap en Spitsbergen.

Het zonovergoten Caribisch gebied en de Bahama's

MSC Meraviglia staat bekend als "het schip voor alle seizoenen" en biedt elke zaterdag 7-nachten cruises vanuit Miami in Florida aan, terwijl MSC Armonia ook nieuwe kortere 3- en 4-nachten cruises vanuit Miami aanbiedt, met vertrek op maandag en vrijdag, die tevens ook Ocean Cay MSC Marine Reserve aandoen.

Nieuw voor de komende zomer is dat de elegante MSC Divina voor het eerst vanuit Port Canaveral in Florida - een nieuwe thuishaven voor MSC Cruises – zal afvaren en een mix van 3-, 4- en 7-nachten cruises met vertrek op zondag en donderdag zal aanbieden. Met deze nieuwe thuishaven hebben de gasten van MSC nu de mogelijkheid om de omgeving van Orlando voor of na de cruise te verkennen en zo hun vakantie-ervaring uit te breiden.

Ocean Cay MSC Marine Reserve blijft een belangrijk hoogtepunt voor de cruises in het Caribisch gebied, met alle drie de schepen die het privé-eiland in de Bahama's aandoen. Dit privé-eiland - gelegen op slechts 100 km van Miami – en exclusief voor de gasten van MSC Cruises is omgeven door 165 vierkante kilometer zeereservaat, wat gasten een unieke kans biedt om het lokale onderwaterleven te ontdekken, de geest van de Bahamaanse cultuur op te snuiven.

Gasten kunnen een volledige dag genieten van de 3 km ongerepte stranden van wereldklasse met een brede selectie van ontdekkingsactiviteiten op de oceaan, zoals diepzeevissen, snorkelen, stand-up paddle, boarding en kajakken. s Avonds komt het eiland tot leven met een spectaculaire vuurtorenshow, een authentieke, energieke Junkanoo-parade en dansen onder de sterrenhemel met live muziek van Bahamaanse artiesten en dj's.

Voor aanvullende details en gedetailleerde updates kunnen gasten contact opnemen met hun reisagent of de website van MSC Cruises bezoeken www.msccruises.be