msc logoBedrijfsinformatie en mediaruimtemenu icon

ELKE MSC GROUP ONDERNEMING BELOOFT HULP AAN BAHAMA’S NA ORKAAN DORIAN

05/09/2019

MSC Group, één van ‘s werelds toonaangevende conglomeraten van containerschepen en logistiek, ook bekend als moederbedrijf van MSC Cruises, kondigde vandaag aan dat een delegatie van topmensen bestaande uit leden van het senior management team in de Verenigde Staten en leidinggevenden van de filantropische pijler van dit bedrijf, de MSC Foundation, op weg zijn naar Nassau in de Bahama’s. Het doel van deze urgente missie is om direct met eigen ogen en via nauw contact met lokale autoriteiten, leiders van de gemeenschap en de belangrijkste hulporganisaties vast te kunnen stellen hoe de groep in-kind bij kan dragen aan de financieringsbehoeften op korte en langere termijn van de lokale bevolking en van bedrijven voor de wederopbouw in de tijd na de orkaan.
Volgens Gianluigi Aponte, executive chairman en grondlegger van de MSC Group is het hartverscheurend om te zien wat de impact is van de orkaan Dorian en welk een verwoestende werking het heeft gehad op de Bahama’s en diens bevolking: “Onze gedachten van mijn hele familie gaan uit naar de mensen op de Bahama’s en wij bidden voor hen, hun families en naasten.”
“Als familiebedrijf dat al meer dan 300 jaar leeft van de zee, is ons er alles aan gelegen om zowel op korte als op lange termijn te helpen bij de steun aan en de wederopbouw van de Bahama's. Onze bedrijven zijn al heel lang nauw verbonden met de Bahama’s en zijn bewoners en delen een rijke historie van enkele tientallen jaren. Wij verlenen om die reden op alle mogelijke wijzen via onze bedrijven graag steun bij al het werk om de boel weer op te bouwen en te herstellen.”
MSC Group heeft al meteen zijn volle steun betuigd aan de premier van de Commonwealth van de Bahama’s, Dr. The Hon. Hubert Alexander Minnis. Inmiddels is het voorbereidend overleg van start gegaan over de manier waarop de MSC Group en al zijn pijlers, zoals het vrachtvervoer per schip, de cruiserederij en de charitatieve stichting ‘Foundation’ kan helpen bij de coördinatie, de financiering en de uitvoering van de speerpunten van alle logistieke aspecten bij de hulpacties op kortere en langere termijn. In deze eerste fase zal MSC Group, naast het leveren en verspreiden van noodgoederen, zich met name richten op het bieden van semi-permanente geprefabriceerde behuizing voor de bewoners van de zwaarst door de orkaan getroffen gebieden. Daarnaast stelt MSC speciaal ingerichte schepen ter beschikking uit de VS voor de ontvrachting van goederen in de container-terminals van de havens van Freeport en Marsh Harbour.
MSC Group is door de MSC Mediterranean Shipping Company al twintig jaar aanwezig in de regio en al sinds lange tijd de belangrijkste importeur en exporteur van goederen in de Bahama’s. Het MSC regiokantoor bevindt zich in Freeport, op het eiland Grand Bahama. Bij alle werkzaamheden zal, naast de hubs in de regio, ook een aantal hubs in de VS en in het Caribisch gebied en wijde omtrek betrokken zijn.

Wim Willems