msc logoBedrijfsinformatie en mediaruimtemenu icon

MSC CRUISES WIJZIGT CARIBISCHE ROUTES VIA CUBA NA WETSWIJZIGING DOOR DE VS OVERHEID

06/06/2019

Gisteren heeft de Amerikaanse regering wijzigingen uitgevaardigd in de voorschriften met betrekking tot reizen naar Cuba. Vanaf 5 juni wordt geen voorafgaande toestemming meer gegeven voor cruiseschepen die van de VS naar Cuba varen. MSC Cruises wijzigt daarom met onmiddellijke ingang alle cruiseroutes met deze bestemming in het traject.

Vanwege deze ingrijpende verandering in de Amerikaanse wet- en regelgeving kan MSC Armonia niet langer aanmeren in de haven van Havana (Cuba), als onderdeel van haar huidige Caribische route. In plaats komen de alternatieve havens van Key West (Florida), Costa Maya (Mexico), George Town (Kaaimaneilanden) of Cozumel (Mexico). De rest van het oorspronkelijke MSC Armonia-reisplan blijft ongewijzigd.

Passagiers die momenteel aan boord van MSC Armonia verblijven werden evenals hun reisagenten op de hoogte gebracht. Zij kunnen een keuze maken uit de volgende opties:

- Een onboard krediet van $ 400 per kajuit. Als dit krediet niet volledig wordt gebruikt tijdens de cruise, betaalt MSC Cruises het verschil terug bij het ontschepen. Alle excursies aan wal in Havana - vooraf betaald of inbegrepen in de ticketprijs - worden automatisch terugbetaald via de gastaccount aan boord.

- De mogelijkheid om van schip en route te veranderen. MSC Cruises rekent hiervoor geen annuleringskosten aan en schrijft de reeds betaalde bedragen over naar de nieuwe boeking.