msc logoBedrijfsinformatie en mediaruimtemenu icon

BOEKINGEN STARTEN VOOR MSC GRANDIOSA, EERSTE MSC CRUISES-SCHIP IN DE MERAVIGLIA PLUS-GENERATIE (VAART UIT IN NOVEMBER 2019)

06/03/2018

Genève, Zwitserland – 5 maart 2018 – MSC Cruises, ’s werelds grootste privécruiserederij met thuisbasis in Zwitserland en marktleider in Europa en Zuid-Amerika, maakte vandaag bekend dat de reservaties voor MSC Grandiosa geopend zijn https://www.msccruises.be/nl-be/Ontdek-MSC/Cruiseschepen/MSC-Grandiosa.aspx.  Voor zijn eerste seizoen blijft dit langverwachte MSC Cruises-schip van de Meraviglia Plus-generatie in de westelijke Middellandse Zee.

De boekingen voor MSC Grandiosa starten – voor een eerste periode van twee weken – exclusief voor de leden van MSC Voyagers Club, het getrouwheidsprogramma van MSC Cruises. Vanaf 19 maart kunnen dan alle andere gasten hun plaats aan boord verzekeren.

Gianni Onorato, Chief Executive Officer van MSC Cruises: "Bij de lancering zal MSC Grandiosa het vijfde gloednieuwe MSC Cruises-schip zijn dat zich in amper 2,5 jaar bij onze vloot aansluit. Dit schip staat voor de verdere evolutie van het zeer succesvolle Meraviglia-prototype, dat pas negen maanden geleden werd geïntroduceerd. MSC Grandiosa zal de gasten nog meer keuzemogelijkheden bieden om de populaire mediterrane regio te ervaren. Welkom straks, in de winter 2019-2020, aan boord van een van de meest innovatieve schepen van MSC Cruises."

Op het nieuwe schip zullen onder meer twee compleet nieuwe shows van Cirque du Soleil at Sea worden opgevoerd. De wereldleider in artistiek entertainment creëerde deze voorstellingen exclusief voor de gasten van MSC Grandiosa. Dit maakt deel uit van een langetermijnsamenwerking tussen MSC Cruises en Cirque du Soleil en zal resulteren in een totaal van acht originele shows, die vertoond zullen worden op de vier MSC Cruises-schepen van de Meraviglia- en Meraviglia Plus-generatie. MSC Grandiosa is dan het derde schip dat dit nieuwe entertainmentconcept aanbied.

MSC Grandiosa biedt verder een nog grotere promenade in mediterrane stijl, de unieke blikvanger van de Meraviglia- en Meraviglia Plus-prototypes. Deze promenade vormt het dorpsplein van het schip met een brede waaier aan winkeltjes en specialiteitenrestaurants. Er is ook een nieuwe bar en lounge, L'Atelier Bistrot, waar gasten kunnen genieten van loungezitplaatsen met een podium en dansvloer, impressionistische kunst of ‘terrasstoelen’ met Parijse bistrotafels. Zowel overdag als 's avonds verrast deze bekroonde promenade, onder meer met flash mobs, themafeestjes en beklijvende projecties op het SKY-ledscherm dat nog langer is met zijn 98,5-meter.

Het toonaangevende digitale innovatieprogramma MSC for Me biedt gasten de mogelijkheid om hun vakantie te personaliseren, voor een nog intensere cruise-ervaring. MSC Cruises blijft inzetten op dit innovatieve digitale aanbod, met tal van nieuwe functies, voor een geconnecteerde cruise-ervaring op maat van elke individuele gast.

Andere hoogtepunten van MSC Grandiosa:

•    Zeven nachten in de westelijke Middellandse Zee met een halte in zes mediterrane havens: Genua, Civitavecchia, Palermo, Valletta, Barcelona en Marseille. Terwijl het schip in de haven ligt, kunnen de gasten aan land de typisch lokale geschiedenis en cultuur ontdekken. Er zijn tal van interessante activiteiten, zowel voor gezinnen als voor avontuurlijke koppels.
•    Nieuwe gezins- en ontspanningsactiviteiten waarmee we voortbouwen op ons uitgebreide en gelauwerde aanbod. Het DOREMI-Lab brengt elke dag nieuwe thema’s, terwijl de DOREMI Studio Lounge kinderen laat kennismaken met de magie van muziek. Zo kunnen ze een echte song opnemen en schitteren in een eigen professionele videoclip. Met deze waaier aan concepten garanderen we elk kind, ongeacht zijn leeftijd, een onvergetelijke vakantie op zee.
•    De restaurantopties aan boord omvatten een selectie van minstens 12 dineeradressen, van specialiteitenrestaurants tot buffet, met elke dag een verse, authentieke keuken. Exclusief voor de gasten van de MSC Aurea-beleving lanceren we op de Promenade ook een gloednieuw restaurantconcept.
•    De MSC Yacht Club biedt onze meest veeleisende cruisegasten een luxueus verblijf via het concept van ‘schip in het schip’. Zij kunnen gebruikmaken van extra’s zoals een stijlvolle Top Sail lounge, het adembenemende One Pool Deck, privérestaurant en een butlerdienst.

Dhr. Onorato vat de troeven van MSC Grandiosa samen: "Dit schip zal niet alleen de meest uitgebreide mogelijkheden bieden binnen de vloot van MSC Cruises, maar zal ook worden uitgerust met de laatste ecologische technologie. Zo beschikt MSC Grandiosa over de meest geavanceerde hybride uitlaatgasreiniging met SCR-katalysatoren, een state-of-the-artafvalbeheer, recyclingsystemen, emissiebeperkende energie- en warmterecuperatie en een zeer geavanceerde afvalwaterzuivering. Dit alles in een schip dat is ontworpen voor alle seizoenen en dat kan aanleggen in de meeste internationale cruisehavens van de wereld."

Bij een boeking voor MSC Grandiosa – tijdens de eerste exclusieve verkoopperiode van twee weken – krijgen leden van de MSC Voyagers Club bovenop hun gebruikelijke getrouwheidskorting van 5% een speciale reductie van 5% naar aanleiding van de lancering. Bovendien kunnen ze als eerste hun kajuit kiezen. Ook alle andere gasten krijgen tot 4 september 2018 een vroegboekkorting van 5%.

MSC Grandiosa zal zijn eerste tocht beginnen vanuit de Italiaanse havenstad Genua, op 16 november 2019. Voor meer informatie en boekingen, zie www.msccruises.be

Wim Willems

Yasmine Dewaele