msc logoBedrijfsinformatie en mediaruimtemenu icon

MSC MERAVIGLIA VAART VOOR DE EERSTE KEER UIT

24/05/2017

Nieuw cruiseschip technologisch afgestemd op nieuwe generatie passagiers

Cruisevakanties voorbehouden aan senioren? Allang niet meer. Rederijen verwelkomen steeds meertwintigers en dertigers aan boord voor een avontuurlijke vakantie vol luxe. Hetnieuwe cruiseschip MSC Meraviglia is helemaal afgestemd op die nieuwe generatiepassagiers. Op 4 juni verlaat het schip de haven van Le Havre, Frankrijk, vooreen cruise naar de Middellandse Zee. De 5.714 passagiers kunnen zich aan boordalvast uitleven in een 96 meter lange promenade, waterpretpark, indoorbasketterrein, chocoladeatelier of de nieuwe, exclusieve shows van Cirque du Soleil.

Hetnieuwe schip Meraviglia – Italiaans voor wonder – is het 13e schip binnen devloot van MSC Cruises, marktleider in Europa, Zuid-Amerika en Zuid-Afrika. Hetduurde meer dan 2 jaar om het schip te bouwen, meer dan een jaar om hetvolledig in te richten. Tot 5.714 gasten kunnen er aan boord verblijven en zichontspannen op maat – van zwembaden en wellness over shopping, technologie enentertainment tot pure gastronomie.

Heteerste seizoen zal het schip op de Middellandse Zee varen met inscheephavens inGenua, Barcelona en Marseille. Goed voor een cruise van 7 nachten en 40excursies in 4 landen. Ontdek het cruiseschip MSC Meraviglia in 100 weetjes. Wist je bijvoorbeeld dat het wereldberoemde Cirque du Soleil speciaal voor decruisegasten van Meraviglia 2 exclusieve shows heeft ontworpen?

• SONOR neemt de cruisegasten mee op een oogstrelend avontuur met dansers en acrobaten.De show roept een zintuiglijke wereld van gevoelens op met verbazingwekkendeklanken, krachtige muziek en meeslepende projecties.

• VIAGGIO brengt het verhaal van een excentrieke kunstenaar die de roep van zijnmuze volgt. Zij, mysterieus en verleidelijk, lokt hem naar de wereld van zijnongebreidelde fantasie om zijn meesterwerk te voltooien. Opwindende kleuren enmajestueuze acts vullen de ruimte.

Opvolger Bellissima

Intussen is op de STX-scheepswerf in Frankrijk ook al het cruiseschip MSC Bellissima in aanbouw,dat net als MSC Meraviglia meer dan 5.700 gasten zal kunnen verwelkomen. Op 24maart 2019 staat de eerste uitvaart gepland vanuit het Italiaanse Genuarichting de Middellandse Zee. Uw Bellissima-cruise boeken kan nu al metvroegboekkorting en extra’s bij reservatie voor 31 juli 2017.