msc logoBedrijfsinformatie en mediaruimtemenu icon

MSC CRUISES ONTHULT HET RUIMSTE AANBOD AAN WINTERCRUISES IN DE GESCHIEDENIS VAN DE MAATSCHAPPIJ

16/05/2017

9MEI 2017 – MSC Cruises biedt de ruimste keuze aan wintercruises in de geschiedenisvan de maatschappij. Voor zonnekloppers en avonturiers een reden te meer om er even tussenuit te knijpentijdens de wintermaanden. 2017 is een mijlpaal voor MSC Cruises met twee nieuwe schepen van devolgende generatie in dienst. zal de winter doorbrengen in de Middellandse Zee en vanaf december 2017zal uitvaren vanthuishaven Miami naar de Caraïben. Er zullen ook meer schepen ingezet worden in Zuid-Amerika en de Caraïben. Zo zullen er spannende routes vertrekkenvanuit Dubai en Abu Dhabi om deze populaire regio te ontdekken. Onze gastenkunnen bovendien genieten van aantrekkelijke Fly&Cruise-pakketten voor eenzorgeloze cruisevakantie.

Gasten die graag de Caraïben bezoeken om er tegenieten van de zon – die er het hele jaar door schijnt – hebben de keuze om tevaren met vijf verschillende schepen in de regio: twee schepen vertrekkenvanuit Miami in de USA, één vanuit Fort-de-France opMartinique en Pointe-à-Pitre op Guadeloupe en twee vanuit Havana in Cuba. U kan kiezen uit meer dan 80 afvaarten tijdens het seizoen.

Nieuw voor 2017/18:, ‘het schip dat de zon volgt’,zal in december 2017 in gebruik genomen worden en biedt onze gasten een nieuwemanier om de mooie Caraïbische Zee te ervaren. Het ontwerp vertoont een treffendegelijkenis met een strandappartement. De gasten zijn meer dan ooit verbondenmet de zee dankzij prachtige design-elementen zoals een 360 glazenpromenade en panoramische liften. biedt twee verschillende reisroutes. Tijdens de eerste route brengtu een bezoek aan de wervelende stad San Juan in Puerto Rico, bekend om hetcontrast van rustige kasseienwegjes en levendige bars en restaurants,Philipsburg op het eiland Sint-Maarten en de Caraïbische hoofdstad Nassau op deBahama’s. De tweede reisroute doet idyllische bestemmingen aan zoals Ocho Riosop Jamaica, George Town op de Kaaimaneilanden en Cozumel in Mexico metprachtige witte zandstranden en een helderblauwe zee. Wie langer in ditparadijs wil blijven, kan de twee reisroutes combineren tot een ‘butterfly’cruise van 14 nachten langs de oostelijke en westelijke Caraïben.

zullen reisroutes blijven aanbieden met een bezoek van twee of drie dagen aande historische haven van Havana in Cuba. Zo krijgen onze gasten de tijd om tenvolle te genieten van alles wat deze bruisende stad en haar omgeving te biedenhebben. Wie graag zijn verblijf verlengt, kan twee routes combineren tot eencruise van 14 nachten – ideaal voor een langere vakantie of huwelijksreis.Tijdens de routes wordt er voor anker gegaan in Jamaica, de Kaaimaneilanden,Mexico, Belize en Honduras.

Nieuw voor 2017/18:MSC Fantasia zal cruises van 7 of 14 nachten aanbieden in de zuidelijke Caraïben vanuitMartinique of Guadeloupe. Hiervoor zal een Fantasia-klasseschip gebruiktworden. Gasten die op zoek zijn naar een luxe beleving kunnen dus genieten vande MSC Yacht Club, bedoeld voor de meest veeleisende gasten die exclusiviteiten privacy wensen. Een van de nieuwe aanleghavens op deze routes is Kingstownop Saint Vincent en de Grenadines.

Met een reeks speciaal uitgewerkte excursies aanwal kunnen onze gasten alles uit hun trip in de Caraïben halen. Hoogtepunten:zwemmen met pijlstaartroggen in Saint John’s en een bezoek aan “The Baths” opVirgin Gorda, een beroemde geologische formatie van reusachtige, door de zeeuitgehouwen granieten rotsblokken langs het strand die poelen, tunnels, holten,bogen en schilderachtige grotten vormen.

, het splinternieuwe paradepaardje van MSC Cruises, zal dit jaar te water gelatenworden en routes in de Middellandse Zee aanbieden tijdens het eerste seizoen. zal tot april 2018cruises van zeven nachten aanbieden in de westelijke Middellandse Zee voorgasten die de beste Europese bestemmingen willen beleven in het rustigerewinterseizoen. Zij kunnen een boeiend bezoek brengen aan het beroemdeVaticaanse Museum, Barcelona en Montserrat verkennen met een toer dieafgesloten wordt met de degustatie van streekwijnen, de kleurrijke heuvels vanPalermo bewonderen of de geschiedenis opsnuiven in de bruisende haven van in Malta.

Dit is het ‘schip voor alle seizoenen’. Goed ofslecht weer, hier valt altijd een heleboel te beleven aan boord: naar despectaculaire show Cirque de Soleil atSea gaan kijken, eten en drinken in een van de vele bars of restaurants ofgewoon genieten van een authentieke Balinese spa. Er is hier nooit een saaimoment.

Nieuw voor 2017/18: MSC Orchestra zal ook een gloednieuwereeks cruises aanbieden van 10, 11 of 12 nachten met vier vertrekhavens. Dankzijdeze bredere waaier van mogelijkheden wordt inschepen dus nog gemakkelijkervoor onze gasten. Zij kunnen opteren om hun cruise te starten in Genua,Marseille, Barcelona of Civitavecchia. Voor een volledige onderdompeling in depareltjes van de Middellandse Zee kunnen onze gasten kiezen voor een nieuwecruise van 10 nachten in het hartje van het Middellandse Zeegebied met slechtséén dag op zee of voor een cruise van 11 nachten naar Griekenland met eenbezoek aan Corfu, het aparte Griekse stadje Katakolon en de historische stadHeraklion op Kreta – allemaal met slechts twee dagen op zee. In elke havenverblijft u een volledige dag, zodat u voldoende tijd heeft om de lokalecultuur te ontdekken. Ook nieuw voor het seizoen is een cruise van 12 nachtenwaarbij de volgende bestemmingen aangedaan worden: het mooie eiland Madeira, de Canarische Eilanden met hun ruige vulkaanlandschap en het topje van Afrika meteen bezoek aan Marokko.

Nieuw voor 2017/18: MSC Cruises zal een reeks excursies aan wal organiseren voor food lovers. Ontdektwee van de beste bewaarde geheimen in de historische wijk van Napels. Eentjebakt zelfgemaakte pizza op de ondergrondse geothermische rots van de stad.Geniet in Barcelona van een unieke gastronomische ervaring in het eerste enenige museum ter wereld dat uitsluitend gewijd is aan Iberische ham.

MSC Cruises zal vier schepen inzetten inZuid-Amerika voor het winterseizoen. en zullencruises tot zeven nachten aanbieden vanuit Santos/São Paulo in Brazilië. zal langere cruises van achten negen nachten aanbieden vanuit Buenos Aires in Argentinië en zal een reeks cruises doenvanuit Rio de Janeiro in Brazilië.

Naast deze boeiende vertrekhavens omvatten dereisroutes ook stopplaatsen op exotische bestemmingen zoals Salvador en Rio deJaneiro in Brazilië, de eilanden Ilhabela en Ilha Grande, Punta del Este enMontevideo in Uruguay.

Tijdens het seizoen kunnen de gasten kiezen uitmeer dan 70 afvaarten met reisroutes die qua duur variëren van zeven tot negennachten.

MSC Cruises zal deze populaire cruises langs deVerenigde Arabische Emiraten blijven aanbieden met twee vertrekhavens: Dubai enAbu Dhabi. , nieuw in deregio, zal onze gasten de modernste faciliteiten aanbieden, waaronder deiconische MSC Yacht Club van MSC Cruises – het ‘schip in een schip’-concept metmeer privacy en talloze mogelijkheden voor de gasten.

Alle reisroutes doen de strandoase van het eilandSir Bani Yas aan: 36.000 m fijne zandstranden en toegang tot eenenorm safarireservaat, allemaal exclusief voor gasten van MSC Cruises op de dagdat het schip aanmeert. Naast deze bestemming omvatten de reisroutes ookstopplaatsen in de prachtige stad Masqat in Oman, het pittoreske kuststadjeKhor al Fakkan evenals Doha in Qatar en Bahrein, beide werden vorige wintergeïntroduceerd.

Voor meer informatie over de wintercruises 17/18van MSC Cruises, surf naar: